kayıt

faiz

  1. 1
    "faiz yetmiş üç baptır. onların günah cihetinden en hafifi, kişinin annesi ile zina etmesi gibidir. bilin ki, faizin en şiddetlisi müslüman kişinin ırzıdır."
    (bkz: hadis i şerif)
    (bkz: ibn i mesud)

    azı da haram çoğu da!.. en fazla taviz verilen nokta..

    artık kredi kartlarını zaruri ihtiyaç gibi görenlerin çıkarttığı fetvalarla azının zarar getirmediğini söyleyen zihniyetler bulunmaktadır. *
    #37413 toprakcomlek | 6 yıl önce
     
  2. 2
    dört tarafımızı kuşatan haram.
    #380935 dertli dolap | 6 yıl önce
     
  3. 3
    Allah'a ve Rasulune savaş açmaktır.
    #391096 alperen | 6 yıl önce
     
  4. 4
    '' İmam-ı Azam ve arkadaşı. Hava sıcak. ‘Burada güneşin altında durmayalım, şu evin gölgesinde bekleyelim.’ diyor İmam-ı Azam’ın arkadaşı. İmam-ı Azam ‘Hayır, burada bekleyeceğiz. Çünkü o evin sahibinin bana borcu var. Eğer ben o evin gölgesinde durursam bu faiz olur.’ diyor.”
    #411366 şirai yemaniye | 5 yıl önce
     
  5. 5
    tanıdığım bir muhterem var, kendisi diyanet mensubu. "bankaya maaş almaya gittiğimde ne bir yere otururum ne bir ikram kabul ederim. zaruretten orada bulunma halimi en kısa zamanda bitirip çıkarım." diye anlatır.

    ayrıca siz kredi kartı borcunuzun tamamını zamanında ödediğinizden bahsetseniz bile kredi kartı kullanmayı uygun bulmaz.
    #411369 ekmelburak | 5 yıl önce
     
  6. 6
    Allah ümmeti korusun
    #411390 ciritahmet | 5 yıl önce
     
  7. 7
    Rasülüllah (s.a.v.) buyurdu ki: “Öyle bir zaman gelecek ki insanlar faiz yiyecekler”. Sordular: Ey Allah’ın Resûlü! herkes mi faiz yiyecek? Hz. Peygamber şöyle cevap verdi: “Yemeyenlerine de faizin tozu bulaşacak”.

    Öyle görünüyor ki bu hadisi şerif de zamanımızı yansıtan hadislerden sadece biri. hepimizin yolu bir şekilde bankalara düşüyor. işimiz zor ama dikkati de elden bırakmamak lazım.
    #411391 dertli gözlük | 5 yıl önce
     
  8. 8
    ben bir zatın, bankada hesabı olan bir kişi varsa, parasını geri çekerken faiziyle birlikte çeksin dediğini duymuştum. nedeni ilginç ve çarpıcı gelmişti. şöyle ki, bankaya yatırılan her paraya faiz bulaşır. bir kere yatırdıktan sonra kirlenen paranın faizle ya da faizsiz çekilmesi fark etmez. dolayısıyla faizi en azından bankada bırakılmamalı ki bankaya faydası olmasın.

    şu anki duruma gelirsek, vade farkı mevzusu var, ehveni şer diyerek kullanıyoruz. çok temiz bir iş olmadığı kesin. ancak ticaret yapan birinin girmemesi imkansız.

    zaman döngü meselesidir. çarkların batıl döndüğü bir döngüde, islami olanı yapmaya çalışmak garabettir. ne mutlu o gariplere. her yeri faiz olduğu halde içte faiz meselesinden ari kalmak gibi bir niyetleri var.
    #411392 nafiz | 5 yıl önce
     
  9. 9
    Allah'ü teala'nın açıkça yasakladığı haramlardandır. Allah'ü Teala'nın yasakladığı bir konu ne zamana ve ne mekana göre helal olur.Birşeyin helal olması için hadislerde ve ayetlerde istisnaları belirtilir.Misalen domuz eti yemekle ilgili bir istisna söz konusudur.kur'an'da belirtilir.Ama faizle ilgili böyle bir konu söz konusu değil.Bilakis ticaret artık faizle işliyor.Ticaret faizdir sözü bile hadislerde yasaklanmış bir sözdür.Allah'ın kanunları, zamana ve mekana göre değişmez.Katidir.
    Şu hocaefendi ne dedi, bu hocaefendi ne dedi lafından, Allah ve Rasulü (SAV) ne dedi, bunları bizlere açıklayan mezhep imamları ne dedi sözü daha doğrudur.
     
  10. 10
    Faiz yiyenlerin kabirlerinden kalkış şekli ise şöyledir:

    (Faiz yiyenler (kabirlerinden), şeytan çarpmış kimselerin cinnet nöbetinden kalktığı gibi kalkar. (BAKARA suresi 275. ayet)
    #411399 dertli gözlük | 5 yıl önce
     
  11. 11
    (bkz: faiz lobisi )
    #426147 kazulet | 4 yıl önce
     
  12. 12
    Mangalı midede gezdirmektir. Yani ''Tatlı dillim güler yüzlüm a ceylan gözlüm, ateş seni çağırıyor neredesin sen'' gibi.
    #426169 sametç. | 4 yıl önce
     
  13. 13
    emek hırsızlığıdır
    #448601 sentinel | 3 yıl önce
     
  14. 14
    Bakara 278-279
    Ey müminler, Allah'tan korkun ve eğer mümin iseniz henüz elinize geçmemiş faizi almaktan vazgeçin.
    Eğer böyle yapmazsanız Allah ve Resulü tarafından açılmış bir savaşla karşı karşıya olduğunuzu bilin. Eğer faizciliğe tevbe ederseniz ana sermaye sizin olur. Böylece ne haksızlık etmiş ve ne de haksızlığa uğramış olursunuz.
    #455941 ESra ReNGiz | 2 yıl önce
     
  15. 15
    askerde vakit bolluğundan çok araştırdığım mevzu. diyanet işleri başkanlığının ilmihalinde çok ayrıntılı şekilde işlenilmiş. sonuç olarak faizin her türlüsünün haram olduğu belirtilmiş. bazı alimler mi desem düşünürler mi desem bilemedim faizin haram kılındığı dönemdeki faizcilik ile şimdiki faizciliği karşılaştırmış. efendimiz dönemindeki faizcilik bugünün tefecilik düzeni. yani darda kalmış insanlara verilen para karşılığında ödemediği zaman borçluyu mahveden, köle eden faizcilik. bu düzen bugün de böyledir ki mesleğim icabı da bu durumun (tefeciliğin) ne kadar vahim bir durum olduğunun farkındayım. bankaların yaptığı faizcilik devletin kanunlarına tabii olarak çalışan, müeyyideleri olan bir sistem. fark burada ortaya çıkıyor. hasılı derin mevzu.
    #460641 perde | 2 yıl önce