günümüzün en nahoş meselesi. i̇slam namına güüüya ! ! ! tesettüre girmiş hanımlar müslüman biri olarak beni utandırıyor. madem tesettüre bürünmek gibi bir niyetin yok dinine ihanet edip o baş örtüsünüde takma o zaman .emin ol kirletiyorsun. bu ne gaflet ne delalettir. allah ıslah eylesin.ümmeti muhammede saldırının bir cüzüdür bu hal. allah hidayet versin.
tesettürlü olmayan hanım kişilerdir.yok illa tesettürlüyüm iddiasında bulunuyorsa başörtüsünü kıl örtüsü sanıyordur.
(bkz:bla bla kadın başlıkları)şunu atlamayalım, pantolon bize ait değilken genişi ve dar olanının konu olması gerçekten garabet.bir kadın için ister dar olsun ister geniş pantolon olsun tesettür adına hiç bir şey ifade etmez.. pantolon, en fazla içlik olur..
dar pantolon giymesinin altındaki psikolojik sosyolojik teolojik etik ve estetik sebeplerini burada masaya yatırmak isterim lakin mevzuu masada kalır diye korkuyorum. naçizane tavsiyem beylere bu tarz durum tespitlerini yapınca bu durum düzelmiyor, düzeltmek için bir katkı da yapmış olmuyorsunuz. gerek yok. bu durumları ben de eleştiriyorum fakat beylerin netice doğurmayacak yer zaman ve durumlarda yaptığı tespitler beni rahatsız ediyor. hadi bunu burada yazdık ne oldu şimdi. bu kızlardan biri gelip bir aydınlanma yaşayarak çarşafa mı girdi? yoksa hemen dar pantolon giyen er kişiler kontratağına mı kalktı?
#466854 o zaman kimseyi eleştirmeyelim oturalım 5 vakit namaz 1-2 sohbet zikir yaşayıp gidelim. i̇man hakkı hak bilip söylemek batılıda batıl bilip nehyetmektir. müslümanların en büyük sorunu hayrı tavsiye edip batıldan alı koymamaktır. bu bence korkaklık. sanki islam dini sessiz sakin kimseye karışmayan kendi halinde bir din. yanlış görünce söyleyeceksin islam bunu emrediyor.sen kimseye karışmazsan ortalık abuk subuk insanlarla dolar işte. sözde tesettürlü islam fukaraları.
pardon hanım demişim !
sosyolojik bir vakanın-değişimin fıkhi bir zeminde tartışılmasının ne denli abes olduğunu beyan eden tanımlar okumaktayız. hey gidi..
(bkz:tesettür kıyafetlerinin tarihsel süreci)
(bkz:tesettür kıyafetlerinin toplumlara göre değişimi)
(bkz:erkek aklıyla kadına kıyafet biçmenin zararları)
(bkz:erkek aklıyla kadına rol biçmenin zararları)
(bkz:erkek aklıyla kadına mekan belirlemenin zararları)
(bkz:tesettür kıyafetlerinin tarihsel süreci)
(bkz:tesettür kıyafetlerinin toplumlara göre değişimi)
(bkz:erkek aklıyla kadına kıyafet biçmenin zararları)
(bkz:erkek aklıyla kadına rol biçmenin zararları)
(bkz:erkek aklıyla kadına mekan belirlemenin zararları)
bir defa başlığın açılış tarzında sıkıntı vardır. olay değil hanımlar özne seçilmiş. halbuki hanımların dar pantolon giymesi şeklinde gündeme gelseydi konu, daha olay odaklı gidilirdi. günahkara değil günaha kızmak! aksi takdirde maksat üzüm yemekten ziyade bağcı dövmek oluyor. ha eleştiri haklı olabilir, yeri gelince dile de getirilir fakat bir şartla. bu durumu ortadan kaldıracak sözlü değil fiili fikri çalışma ile bu eleştiri zemin bulur. bir, sen fiiliyatınla nasıl örnek oluyorsun? iki, yanlış gördüğün durumdaki insanlara kolay olanı yapıp laf atmak yerine zor olanı yapıp onları kazanmak veya onları iyiye sevk edecek doğrudan veya dolaylı ne çalışmalar yaptın? üç cesaret ne zamandan beri patavatsızlığın diğer adı oldu. i̇lm-i siyaset çok önemli... bir kendini tanıyacaksın. i̇ki muhatabını tanıyacaksın. üç zaman ve zemini tanıyacaksın. yoksa kabak lastikle patinaj yapar durursun. üstüne polis bir de ceza yazar kış lastiği takmadın diye...
(bkz:dar pantolon giyen erkekler)(bkz:erkeğin tesettürü) beyler neden biraz da kendi hemcinsleri ile ilgilenmiyor. erkegin dar pantolon giyeni cok mu normal, her iki cins icin de olculer belliyken.