seyyid kutup radikal miydi – dertli sözlük
girişim dergisi 1986 eylül sayısında bir başlık.yazıda seyyid kutup'un kardeşi muhammed kutup ile yapılmış bir röportajdan bahsediliyor.birinci soru; seyyid kutup'un cahiliye toplumu tanımlaması hakkında.bu soruya bireylere değil toplumlara yönelik bir tanımlama olduğu şeklinde cevap veriliyor.örnek olarak ise;darü'l islam ve darü'l harp veriliyor.deniliyor ki;darü'l harbte yaşayan bir müslüman kafir sayılamayacağı gibi,darü'l islamda yaşayan bir kafir de müslüman sayılmaz.seyyid kutup'un cahiliye toplumu diye vasıflandırdığı toplumlarda yaşayan bireyleri kafir kabul etmek doğru değildir.hatta bu tip toplumlarda yönetime katılmak hata kabul edilebilir ama asla küfür değildir.sonuç olarak; yazı seyyid kutup'un radikal olmadığı yönünde. buna rağmen ihvan içindeki tüm aşırı uçların seyyid kutup'un kitaplarından referans aldığını düşünürsek hala tartışmaya açık bir konu.
seyyid kutup radikal islam olarak isimlendirilen islami yaklaşımın müceddidi mesabesinde bir insandır. gerek kendisinin eserlerini gerekse abdullah azzamın eserlerini milli görüşçülerin kütüphanesinde görünce garipsemişliğim vardır.