schopenhauer – dertli sözlük
yazdığı tanımlardan çıkardığım şu:
aklını çalıştırıyor; ama fikirlerden çok uzak, olaylara biraz değinmekte, kişilerin dibine vurmuş.

kişilerle uğraşmak tarih boyunca kimseye bir şey kazandırmamıştır.
olaylara takılı kalmak da insanı işin magazinel boyutuna hapseder.
kişinin uğraşı alanı fikirler olmalıdır, kişiler ve olaylar fikir için tecrübe sağladığı oranda güzeldir.

selam ederim...
sayın plato'nun bahsettiği şeye yönelik uzun izole çalışmaları içinde bulunan, magazinsel ve kısır döngü içinde hapsolan, kişilere dayalı anlayıştan uzaklaşmaya gayret eden fakat plato'nun tanımıyla birlikte demek ki gayret falan etmemişim diyen yazar.
bütün gayreti fikirlerdir, fikri absorbe edip sonrasında yok etmeye dayalı bir hakim görüşe karşı çıkmaktadır, üstelik bunun fikri savunduğunu söyleyenler tarafından yapılmasına daha da karşıdır.
aleykumselam.
#426365 nolu entrysi ile; ortalığı yakıp yıkan, fitnelere sebep olan, yetimlerin malı kabul edilen kamu malına zarar verenlere tepkilerini gösteren insanları araf suresi 179.ayetteki tasvire sığdırma gayretine girmiş yazardır.

--- iktibas ---

and olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık; onların kalbleri vardır ama anlamazlar; gözleri vardır ama görmezler; kulakları vardır ama işitmezler. i̇şte bunlar hayvanlar gibi hatta daha sapıktırlar. i̇şte bunlar gafillerdir.(araf 179)

--- iktibas ---

ne diyelim ibretle izliyoruz.