yezid bin muaviye – dertli sözlük
efendimiz (s.a.v)'in gözbebeği, cennet gençlerinin efendisi hazreti hüseyin (r.a) ve ehl-i beytinden 72 kişinin vahşice katlinin müsebbibi..
(allah'ın laneti üzerine olsun)
hazreti yezid ibn muaviye, mevlamız kendisine mağfiret etsin(etmiştir de), canımızdır, ciğerimizdir, dürr-i yektamızdır.. kendisi habib-i ekrem s.a.v. in "i̇stanbul'a ilk sefer eden mağfiret olunmuştur" senasına ve müjdesine hz eyyub el ensari ile birlikte nail olmuştur.

ne kusuru var ise bu hadis ile mağfiret olunduğuna işarettir inşallah...

daha subhanekenin namazdaki hükmünü sorsan bilmez, büyüklerin meseleleri hakkında havlar durur, bu cinsten harici köpeklerinin zamanımızdaki zenimi olanlar hz.yezidin (allah mağfiret eylesin) tahtel-kadem-turabı olamazlar vesselam..
hattâ ehl-i sünnet’in ve ilm-i kelâmın azîm imamlarından meşhur sa’deddin-i taftazanî, yezid ve velid hakkında tel’in ve tadlile cevaz vermesine mukabil, seyyid şerif-i cürcanî gibi ehl-i sünnet ve’l-cemaatin allâmeleri demişler: “gerçi yezid ve velid, zalim ve gaddar ve fâcirdirler fakat sekeratta imansız gittikleri gaybîdir. ve kat’î bir derecede bilinmediği için o şahısların nass-ı kat’î ve delil-i kat’î bulunmadığı vakit, imanla gitmesi ihtimali ve tövbe etmek ihtimali olduğundan öyle hususi şahsa lanet edilmez. belki لَعْنَةُ اللّٰهِ عَلَى الظَّالِمٖينَ وَ الْمُنَافِقٖينَ gibi umumî bir unvan ile lanet caiz olabilir. yoksa zararlı, lüzumsuzdur.” diye sa’deddin-i taftazanî’ye mukabele etmişler.
büyüklerin büyükler hakkındaki, tamamen ilim ve hak namına söyledikleri, avama ruhsat ve ağzına kelam olamaz...

hz. ali de "perde-i gayb açılsa yakinim ziyadeleşmez" dedi diye, bir avam çıkıp "gayb dediğiniz nedir ki, hz. aliyi bile hayrete düşüremez bir hakikatciktir" diyemez.. birisi hallac'a müsteniden "enel hak" diyemez ve hakeza...