faiz – dertli sözlük
allah'ü teala'nın açıkça yasakladığı haramlardandır. allah'ü teala'nın yasakladığı bir konu ne zamana ve ne mekana göre helal olur.birşeyin helal olması için hadislerde ve ayetlerde istisnaları belirtilir.misalen domuz eti yemekle ilgili bir istisna söz konusudur.kur'an'da belirtilir.ama faizle ilgili böyle bir konu söz konusu değil.bilakis ticaret artık faizle işliyor.ticaret faizdir sözü bile hadislerde yasaklanmış bir sözdür.allah'ın kanunları, zamana ve mekana göre değişmez.katidir.
şu hocaefendi ne dedi, bu hocaefendi ne dedi lafından, allah ve rasulü (sav) ne dedi, bunları bizlere açıklayan mezhep imamları ne dedi sözü daha doğrudur.
mangalı midede gezdirmektir. yani ''tatlı dillim güler yüzlüm a ceylan gözlüm, ateş seni çağırıyor neredesin sen'' gibi.
bakara 278-279ey müminler, allah'tan korkun ve eğer mümin iseniz henüz elinize geçmemiş faizi almaktan vazgeçin.eğer böyle yapmazsanız allah ve resulü tarafından açılmış bir savaşla karşı karşıya olduğunuzu bilin. eğer faizciliğe tevbe ederseniz ana sermaye sizin olur. böylece ne haksızlık etmiş ve ne de haksızlığa uğramış olursunuz.
toplum olarak maalesef hassasiyetimizi yitirdiğimiz konulardan biri. ev araba almak için kredi çekenler yüzde olarak çok büyük, özellikle memurlar arasında. maaş çekilen bankanın ek hesap adı altında sunduğu alternatif de yine faizle işleyen bankalara yapılan bir hizmet. kredi kartı ile yapılan alış verişler alışkanlık halini almış durumda. ayrıca, faize faiz diyemeyip savunmak amaçlı çıkar yol arayanların yaptıkları açıklamalar da kur'an hükmünü değiştirmeye kadar gider ki bu konuda tartışmaya girmek bile yanlıştır. bir de faizi almak ile vermenin farklı şeyler olduğu görüşü var, halbuki lanetlenen, hem alan hem de veren.
17.500 olarak verilen ihtiyaç kredisinin 23.500 olarak geri ödenmesi.
işte o arada ki fark bankanın faizi oluyor.

bankanın ki bu ise tefecilerin faizlerine şaşırılmamalı.