şair – dertli sözlük
kur'an'ın üç şey hariç lanetlediğidir. ayetler önce şairlere tabi olanların azgın olduğundan bahseder. sonra şairlerin vadilerde şaşkın dolaştığından ve yapmadıklarını söylemelerinden bahseder şuara suresinde.

(vurgula: 224.şairlere ise haddi aşan azgınlar uyarlar.
225, 226. görmez misin ki onlar, her vadide şaşkın şaşkın dolaşırlar ve yapmadıkları şeyleri söylerler.)

şuara suresi'nin son ayetinde şöyle istisna tutulur şairler lanetlendikten sonra.
(vurgula: 227.ancak iman edip salih amel işleyen, allah'ı çok anan ve haksızlığa uğratıldıktan sonra öçlerini alanlar başka )

şairin bu lanetten kurtulmasının üç yolu vardır.iman etmek ve salih amel işlemek bunun birinci şartıdır. şair şiiri ile imanını ve amelini anlatacakta diyebiliriz. veya iman edip salih amel işleyecek ve şiire bu şekilde devam edecek.

ikincisi allah'ı çokca anan kişi olacak. bu hem kendi hayatında böyle olmalıdır hemde şiirinde. çünkü allah'ı anmak aynı zamanda anılmasını sağlamaktırda. şair tebliğ faaliyetini yani şiiri ile unutulanı hatırlatma vazifesini sürdürecek.

üçüncüsü ise pek göze çarpmasa da modern türk şiirinin bir nevi var oluş ve tüm dünyada ses getiriş sebebidir. haksızlığa uğradığında kendisi veya milleti veya dini veya ümmeti, intikamını alacak. intikamını şiirle alacak. bu müslüman şairin olmaz ise olmazıdır.

nitekim peygamber bir kaç şairi sırf bu işle görevlendirmiştir. ve modern türk şairlerinin şiirlerinde bu öğe baskın bir şekilde göz önündedir. soylu şairlerin bir çoğu şiirleri ile batılı şairlerden ümmetin ve milletin ve şahıslarının şiirle maruz kaldığı zulme karşılık, şiirle intikam alırlar.

okunan bir şairin anlaşılmamasındaki etkenlerden biridir bu. şairin şiiri ne için yazdığından habersiz olmak.

ve ashaptan bir kaç şair
1-abdullah bin revã¢ha
2-hassan ibn i sã¢bit
3-ka b ibn i mã¢lik el ensã¢rã®
4-ka b ibn i züheyr
5- ve bir de kadın sahabe hansa hatun

ve şairlerin piri lebã®d bin rabã® a'dır. çünkü o kur'an'ı duyunca şiiri bırakmıştır.