divan edebiyatı nazım biçimidir
türk edebiyatında mevlana’nın farsça yazdığı felsefi rubailer bu türün hızla yayılmasına neden oldu.kara fazlã®, fuzã»lã® 16. yüzyılda bu türün en usta örneklerini verdiler.divan edebiyatı'nda 17. yüzyıl rubainin altın çağı oldu. azmizade haleti, yazdığı bin kadar rubai ile "en büyük osmanlı rubai şairi" olarak tanındı.cumhuriyet döneminin en büyük rubai ustası ise yahya kemal beyatlı’dır. arif nihat asya ise rubailerini "rubaiyyat-ı arif " adlı eserinde yer almıştır.
mevlana'dan bir rubai;
gamınla gözüm gitti,devan faydasız
harab olduysa gönül,vefan faydasız
canınla canım gitti,bu ten faydasız
bu can canana gitti,dönüş faydasız
vallahi bu aşkta biz,
aşkla yetinmez olduk
geçsin artık şu hazan,
gelen bahar başkadır
aklımda olan başka,karar başkadır
hiç birşeye benzemez,"o" yar başkadır.
türk edebiyatında mevlana’nın farsça yazdığı felsefi rubailer bu türün hızla yayılmasına neden oldu.kara fazlã®, fuzã»lã® 16. yüzyılda bu türün en usta örneklerini verdiler.divan edebiyatı'nda 17. yüzyıl rubainin altın çağı oldu. azmizade haleti, yazdığı bin kadar rubai ile "en büyük osmanlı rubai şairi" olarak tanındı.cumhuriyet döneminin en büyük rubai ustası ise yahya kemal beyatlı’dır. arif nihat asya ise rubailerini "rubaiyyat-ı arif " adlı eserinde yer almıştır.
mevlana'dan bir rubai;
gamınla gözüm gitti,devan faydasız
harab olduysa gönül,vefan faydasız
canınla canım gitti,bu ten faydasız
bu can canana gitti,dönüş faydasız
vallahi bu aşkta biz,
aşkla yetinmez olduk
geçsin artık şu hazan,
gelen bahar başkadır
aklımda olan başka,karar başkadır
hiç birşeye benzemez,"o" yar başkadır.