1988 yılı yapımı absürd komedi türk filmi. 1989 da tüm zamanların hasılat rekorunu kırmıştır. ertem eğilmez in son filmi deniyor ama ben çekimleri oğlunun yaptığını sonra babasına -ertem eğilmez- gösterdiğini okumuştum bir yerde.
müslüm gürses'in bir kadın tanıdım adlı şarkısına verilen ad.
iki yıl evvelinde birçok kişinin ıyy arabesk mi dinliyosuun diyerek dinleyenlere üstten üstten bakmasına vesile olan müzik türü iken, birden herkes tarafından sevilen bir çok kişiye hitap eden bi müzik halini alan tür.
(bkz:orhan gencebay ile bir ömür)
(bkz:leyla ile mecnunun arabeski sevdirmesi)
(bkz:orhan gencebay ile bir ömür)
(bkz:leyla ile mecnunun arabeski sevdirmesi)
ali ulvi kurucu hatıratlarında arabesk tarzının kaynağını olarak türk musikisinin yasaklanması sebep gösterilmiş.
ve kabaca şöyle bahsedilmiş;
türk sanat musikisinin yasaklanması ile sevdiği nağmeleri duyamayan halk bol müzikli mısır filmlerine dadanmış. arap müziğinin aslı ise osmanlı sanat musikisinin değiştirilmiş arap zevkine uydurulmuş hali imiş. hal böyle olunca arap muziği türk halkı arasında yayılmayı başlamış.
durumun farkına varan batıcı devrimci çevreler ise ikinci yanlışlarını arap filmlerindeki şarkıların türkçeleştirme şartını getirerek yapmış. arap bestelerini giydirilen türkçe sözler, arap müziğinin türk müziği gibi benimsemesine yol açmış. türk bestecilerde piyasasının olduğunu düşünerek aynı ahenge uygun fantezi besteler ile sürece katkı sağlamışlar ve bu bozulma bugünlerdeki arabesk tarzına kadar ilerlemiş.
ve kabaca şöyle bahsedilmiş;
türk sanat musikisinin yasaklanması ile sevdiği nağmeleri duyamayan halk bol müzikli mısır filmlerine dadanmış. arap müziğinin aslı ise osmanlı sanat musikisinin değiştirilmiş arap zevkine uydurulmuş hali imiş. hal böyle olunca arap muziği türk halkı arasında yayılmayı başlamış.
durumun farkına varan batıcı devrimci çevreler ise ikinci yanlışlarını arap filmlerindeki şarkıların türkçeleştirme şartını getirerek yapmış. arap bestelerini giydirilen türkçe sözler, arap müziğinin türk müziği gibi benimsemesine yol açmış. türk bestecilerde piyasasının olduğunu düşünerek aynı ahenge uygun fantezi besteler ile sürece katkı sağlamışlar ve bu bozulma bugünlerdeki arabesk tarzına kadar ilerlemiş.