yine bir sınav dönemiydi. üniversite kütüphanesinin daha çok radyo-sinema-televizyon bölümlerine ait olan kitapların bulunduğu salonda yer buldum. kitaplara göz gezdire gezdire çalışma masalarının olduğu yere doğru ilerledim. çalışma masasına iliştiğimde önümde bir kaç saat sonra sınavına gireceğim fonksiyonlar teorisi notları yerine ayşe şasa'nın röportajlarının bulunduğu teksir kağıdına basılmış, dışı eski, yeşili mat derleme kitap vardı.
tabi, kimse bana sınavda ayşe şasa röportajı sormadı. bolzano weierstrass teoremini ifade ve ispat ediniz sorusunun altına kitaptan yarım yamalak alıntıladığım sonu bulunmayan şunları yazmayı çok istedim de vazgeçtiydim.
'türkiye'de resmi ideoloji insanların kendi sahici tarihleri kendi sahici sosyal konumları ile bağ kurmalarını engelliyor. sosyal hafıza sürekli hadım edildiği için kollektif semboller, kollektif değerler ve bütün köklü arketipler insanlarımızın bilinçlerinden gerilere itiyor. bir başka kültürün, modern batının -üstelik ikinci üçüncü elden edinilmiş- normlarıyla hem kendimizi hem dünyamızı..' (*)
bu da böyle bir ayşe şasa anımdır. allah rahmet eylesin.
tabi, kimse bana sınavda ayşe şasa röportajı sormadı. bolzano weierstrass teoremini ifade ve ispat ediniz sorusunun altına kitaptan yarım yamalak alıntıladığım sonu bulunmayan şunları yazmayı çok istedim de vazgeçtiydim.
'türkiye'de resmi ideoloji insanların kendi sahici tarihleri kendi sahici sosyal konumları ile bağ kurmalarını engelliyor. sosyal hafıza sürekli hadım edildiği için kollektif semboller, kollektif değerler ve bütün köklü arketipler insanlarımızın bilinçlerinden gerilere itiyor. bir başka kültürün, modern batının -üstelik ikinci üçüncü elden edinilmiş- normlarıyla hem kendimizi hem dünyamızı..' (*)
bu da böyle bir ayşe şasa anımdır. allah rahmet eylesin.