asrı saadetteymişim gibi çek kanka!
bir grup arkadaşla i̇lah-i bir yatta seyrederken, nuh’un gemisine binmişcesine daldığımız rehavet okyanusunda karaya oturduğumuz yer ilahiyat fakültesi oluyor. öğrenci değişimi programı ile asr-ı saadet’e gidiyor, ashab-ı suffa’da eğitim hakkı kazanıyoruz. sahabe-i kiram sınıf arkadaşlarımız falan...mescide gider gitmez check-in yapıyoruz. ardından tahiyyat’ül-mescid namazımızı eda ediyoruz.modern arapçamızla oldukça çağ dışı kalıyoruz. i̇ngilizcemiz afrika kabile dillerinden hallice.beden dilimiz tek geçer akçe. pek âlâ konuşabiliyoruz. zamanla 30. cüzden ayetler, 40 hadisten sünnetler yakalayabiliyoruz.
beş vakit namazı mescid-i nebevi’de kılıyoruz. peygamber efendimizin (sav) derslerinde devam zorunluluğu var.mutlaka katılıyoruz. huzurun olduğu i̇slam’ı burada buluyoruz.efendimizin hadislerinin yayınlandığı resmî twitter hesabını hemen follow ediyorum. ‘’ashab-ı suffa’dayken ben’’ resmim instagramda büyük beğeni topluyor. sahabe efendilerimizi etiketliyorum...cuma namazından sonra mescidde gördüğüm bütün sahabelere ff(friday follow) yaparak ulaşmaya çalışıyorum.
abdullah bin amr bin as’ın ‘’sahifetü\'s sadıka’’ da(1) yayınladığı hadisleri tt oluyor. vahiy kâtipleri ayetler ve hadislerin karışmaması için 30-40 ayrı hesaptan paylaşım yapıyorlar. hz. ömer yaşamadığı ayeti twitlemiyor.abdullah bin revaha’nın her şiirini favlıyorum. ‘’ kişiye günah olarak her duyduğunu söylemesi yeter’’ hadis-i şerifinden sonra twitlerde çok büyük bir düşüş oluyor.efendimizin fiilî sünnetlerini vine ile, kavlî (sözlü) sünnetlerini twitter ile paylaşıyorum. bazen ashab hakkında ayetler vahyolunuyor fakat benim adım mentionlarda hiç yer almıyor.
genelde müşrikler savaşlardan önce sahaya, twitterda fenomen olmuş, en iyi twit atan adamlarını sürüyorlar. fakat bedir’de, uhut’da, hendek’de cihat etmek candy crash oynamaya hiç benzemiyor.
peygamberimizi gören ve onu takip edenlere sahabe diyoruz. 1000’den fazla hadis rivayet eden sahabiler ‘’muksirun’’olarak etiketleniyor. ebu hureyre, abdullah bin ömer ve enes bin malik onlardan bazıları. kendileri sadece efendimizi takip ederken, onların takipçileri onbinleri aşıyor. hz. aişe annemizin twitter hesabını bulamıyoruz. ama ondan rivayetle yüzlerce hadis twitleniyor.adalet ve zabt(2) yönünden çan eğrisinin bir hayli altında olduğum için her sene ashab-ı suffa’da yaz okuluna kalıyoruz.
efendimizin vefatından sonra bir çok fake hesaptan yalancı peygamberlik iddia eden twitler atılıyor. ayrıca zekat vermek istemeyen isyancılar twitterda #direnbedevi hastagi ile organize oluyorlar. hz. ebu bekir, müseylemet’ül-kezzap gibi sahte peygamberler ve münafıkların sanal ordularının ha(c)klarından geliyor.yine hz. ebu bekir vahiy kâtiplerinin hesaplarındaki bütün ayetleri bir araya getirerek tekbir kur’an-i kerim nüshası hazırlatıyor.
hz. ömer halkın bütün twitlerine cevap verirken, yaklaşık on sene adalet trend topic oluyor. allah’ın dinini makaraya alanları hiç affetmiyor. müslümanların fetih yapmaktan twit atmaya pek vakitleri olmuyor.’’ #zekat verecek kimse bulamıyorum’’ hastagi tarihe altın harflerle yazılıyor.
mentionlarda‘’zinnureyn’’(3) olarak adı geçen hz. osman efendimiz döneminde bir çok fitne ortaya çıkıyor. hz ömer’in katilinin twit attığını fakat hâlâ bulunamadığını iddia edenler, hz osman efendimizin akrabalarına karşı tutumunu eleştirenler her gün twitlerini ikiye katlıyorlar. buna karşılık #fitne her yerde, #diren hz osman tt’leri ile desteğimizi eksik etmiyoruz.
sahabe efendilerimizi görüp, onu takip edenlere ise tabiin deniyor. tabiinin takipçileri de, tebeut tabiun diye etiketleniyor. yaz okuluna kala kala bu günlere kadar geliyoruz. medine de dört mevsim yazı yaşıyoruz.#takipedenitakipederim anlayışından uzak bir jenerasyonda takılıyoruz. ne tabiinden hasan el basri, ne de tebeut tabiindan ebu hanife bizi takibe alıyor. onlardan bir hadis twitleyebilmek için katıldığımız her dersin sonunda 140 karakter engeline takılıyoruz. bazen noktalamaya, bazen de kimin ne söylediğine çok önem vermediğimiz için hiç bir twittimiz favlanmıyor. yayınladığımız ebu hanife vineları bile tapecilerin daha önce yaptıkları sahtekarlıklar yüzünden zayıf olarak etiketleniyor.ayrıca bir çok fake hesaptan rastgele retwitleğimiz hadisler genellikle uydurma çıkıyor.
zamanla peygamber efendimizin söz, fiil ve takrirlerinden yaptıkları üçgenin iç açıları toplamına kütüb-i sitte(4) deniyor. zayıf hadisin her çeşidine verdiğimiz örneklerle sahih-i buhari’de adımızdan söz ettiremiyoruz. buhari bizden hiç hadis retwitlemiyor. çoğunlukla bid\'atü’r- ravi(5) olmakla itham edilirken,su’ul -hıfz(6) mağduru twitter ravileri oluyoruz.her zayıf rivayetimizden sonra sika sika(7) ravilerin arasında şaka şaka rivayetcisi oluyoruz.
yaşadığımız hayatın asr-ı saadette karşılığını bulamıyorum. kendimi sahabelerin arasında foto montaj gibi hissederken gözlerimi açtığım ahir zaman resminde kendimi nereye koyduğumu bulmaya çalışıyorum. akıllı telefonla yatıp, aklımızda olmayan şeylerin rüyasını görünce anlıyorum ki;‘’vizelere çalışırken biz’’ ahiret için o kadar da çalışmadığımızın resmini çiziyoruz. asrı saadette aleyhimize delil olan her sanal hareketten(check-in,twit,oyun,selfie...) hicret etmeye karar veriyoruz.ve ‘’efendimize biat ederken biz’’ son selfiemiz oluyor.
1-sahabeden abdullah bin amr bin as tarafından yazılan ilk hadis nüshaları.
2-bir hadisin kabul edilebilmesi için hadisi nakleden kişide bulunması gereken vasıflar.
3-peygamberimizin iki kızı ile evlenen hz. osman’ın ‘’iki nur sahibi’’ anlamındaki künyesi.
4-en güvenilir altı büyük hadis kitabı. buhari,müslim,ebu davud,ibn-i mace,tirmizi ve nesaî ‘nin kitaplarından oluşur.
5--ravinin bid’at ehli olması.adalet yönünden bir kusurdur.
6--ravinin hafızasının zayıf olması.zabt yönünden bir kusurdur.
7-adalet ve zabt yönünden çok güvenilir hadis ravisi.
formulacı
bir grup arkadaşla i̇lah-i bir yatta seyrederken, nuh’un gemisine binmişcesine daldığımız rehavet okyanusunda karaya oturduğumuz yer ilahiyat fakültesi oluyor. öğrenci değişimi programı ile asr-ı saadet’e gidiyor, ashab-ı suffa’da eğitim hakkı kazanıyoruz. sahabe-i kiram sınıf arkadaşlarımız falan...mescide gider gitmez check-in yapıyoruz. ardından tahiyyat’ül-mescid namazımızı eda ediyoruz.modern arapçamızla oldukça çağ dışı kalıyoruz. i̇ngilizcemiz afrika kabile dillerinden hallice.beden dilimiz tek geçer akçe. pek âlâ konuşabiliyoruz. zamanla 30. cüzden ayetler, 40 hadisten sünnetler yakalayabiliyoruz.
beş vakit namazı mescid-i nebevi’de kılıyoruz. peygamber efendimizin (sav) derslerinde devam zorunluluğu var.mutlaka katılıyoruz. huzurun olduğu i̇slam’ı burada buluyoruz.efendimizin hadislerinin yayınlandığı resmî twitter hesabını hemen follow ediyorum. ‘’ashab-ı suffa’dayken ben’’ resmim instagramda büyük beğeni topluyor. sahabe efendilerimizi etiketliyorum...cuma namazından sonra mescidde gördüğüm bütün sahabelere ff(friday follow) yaparak ulaşmaya çalışıyorum.
abdullah bin amr bin as’ın ‘’sahifetü\'s sadıka’’ da(1) yayınladığı hadisleri tt oluyor. vahiy kâtipleri ayetler ve hadislerin karışmaması için 30-40 ayrı hesaptan paylaşım yapıyorlar. hz. ömer yaşamadığı ayeti twitlemiyor.abdullah bin revaha’nın her şiirini favlıyorum. ‘’ kişiye günah olarak her duyduğunu söylemesi yeter’’ hadis-i şerifinden sonra twitlerde çok büyük bir düşüş oluyor.efendimizin fiilî sünnetlerini vine ile, kavlî (sözlü) sünnetlerini twitter ile paylaşıyorum. bazen ashab hakkında ayetler vahyolunuyor fakat benim adım mentionlarda hiç yer almıyor.
genelde müşrikler savaşlardan önce sahaya, twitterda fenomen olmuş, en iyi twit atan adamlarını sürüyorlar. fakat bedir’de, uhut’da, hendek’de cihat etmek candy crash oynamaya hiç benzemiyor.
peygamberimizi gören ve onu takip edenlere sahabe diyoruz. 1000’den fazla hadis rivayet eden sahabiler ‘’muksirun’’olarak etiketleniyor. ebu hureyre, abdullah bin ömer ve enes bin malik onlardan bazıları. kendileri sadece efendimizi takip ederken, onların takipçileri onbinleri aşıyor. hz. aişe annemizin twitter hesabını bulamıyoruz. ama ondan rivayetle yüzlerce hadis twitleniyor.adalet ve zabt(2) yönünden çan eğrisinin bir hayli altında olduğum için her sene ashab-ı suffa’da yaz okuluna kalıyoruz.
efendimizin vefatından sonra bir çok fake hesaptan yalancı peygamberlik iddia eden twitler atılıyor. ayrıca zekat vermek istemeyen isyancılar twitterda #direnbedevi hastagi ile organize oluyorlar. hz. ebu bekir, müseylemet’ül-kezzap gibi sahte peygamberler ve münafıkların sanal ordularının ha(c)klarından geliyor.yine hz. ebu bekir vahiy kâtiplerinin hesaplarındaki bütün ayetleri bir araya getirerek tekbir kur’an-i kerim nüshası hazırlatıyor.
hz. ömer halkın bütün twitlerine cevap verirken, yaklaşık on sene adalet trend topic oluyor. allah’ın dinini makaraya alanları hiç affetmiyor. müslümanların fetih yapmaktan twit atmaya pek vakitleri olmuyor.’’ #zekat verecek kimse bulamıyorum’’ hastagi tarihe altın harflerle yazılıyor.
mentionlarda‘’zinnureyn’’(3) olarak adı geçen hz. osman efendimiz döneminde bir çok fitne ortaya çıkıyor. hz ömer’in katilinin twit attığını fakat hâlâ bulunamadığını iddia edenler, hz osman efendimizin akrabalarına karşı tutumunu eleştirenler her gün twitlerini ikiye katlıyorlar. buna karşılık #fitne her yerde, #diren hz osman tt’leri ile desteğimizi eksik etmiyoruz.
sahabe efendilerimizi görüp, onu takip edenlere ise tabiin deniyor. tabiinin takipçileri de, tebeut tabiun diye etiketleniyor. yaz okuluna kala kala bu günlere kadar geliyoruz. medine de dört mevsim yazı yaşıyoruz.#takipedenitakipederim anlayışından uzak bir jenerasyonda takılıyoruz. ne tabiinden hasan el basri, ne de tebeut tabiindan ebu hanife bizi takibe alıyor. onlardan bir hadis twitleyebilmek için katıldığımız her dersin sonunda 140 karakter engeline takılıyoruz. bazen noktalamaya, bazen de kimin ne söylediğine çok önem vermediğimiz için hiç bir twittimiz favlanmıyor. yayınladığımız ebu hanife vineları bile tapecilerin daha önce yaptıkları sahtekarlıklar yüzünden zayıf olarak etiketleniyor.ayrıca bir çok fake hesaptan rastgele retwitleğimiz hadisler genellikle uydurma çıkıyor.
zamanla peygamber efendimizin söz, fiil ve takrirlerinden yaptıkları üçgenin iç açıları toplamına kütüb-i sitte(4) deniyor. zayıf hadisin her çeşidine verdiğimiz örneklerle sahih-i buhari’de adımızdan söz ettiremiyoruz. buhari bizden hiç hadis retwitlemiyor. çoğunlukla bid\'atü’r- ravi(5) olmakla itham edilirken,su’ul -hıfz(6) mağduru twitter ravileri oluyoruz.her zayıf rivayetimizden sonra sika sika(7) ravilerin arasında şaka şaka rivayetcisi oluyoruz.
yaşadığımız hayatın asr-ı saadette karşılığını bulamıyorum. kendimi sahabelerin arasında foto montaj gibi hissederken gözlerimi açtığım ahir zaman resminde kendimi nereye koyduğumu bulmaya çalışıyorum. akıllı telefonla yatıp, aklımızda olmayan şeylerin rüyasını görünce anlıyorum ki;‘’vizelere çalışırken biz’’ ahiret için o kadar da çalışmadığımızın resmini çiziyoruz. asrı saadette aleyhimize delil olan her sanal hareketten(check-in,twit,oyun,selfie...) hicret etmeye karar veriyoruz.ve ‘’efendimize biat ederken biz’’ son selfiemiz oluyor.
1-sahabeden abdullah bin amr bin as tarafından yazılan ilk hadis nüshaları.
2-bir hadisin kabul edilebilmesi için hadisi nakleden kişide bulunması gereken vasıflar.
3-peygamberimizin iki kızı ile evlenen hz. osman’ın ‘’iki nur sahibi’’ anlamındaki künyesi.
4-en güvenilir altı büyük hadis kitabı. buhari,müslim,ebu davud,ibn-i mace,tirmizi ve nesaî ‘nin kitaplarından oluşur.
5--ravinin bid’at ehli olması.adalet yönünden bir kusurdur.
6--ravinin hafızasının zayıf olması.zabt yönünden bir kusurdur.
7-adalet ve zabt yönünden çok güvenilir hadis ravisi.
formulacı