savunulan-eleştirilen mesele başka..
fakat kavramları yerlerine doğru bir şekilde oturtmalıyız, yoksa işin içinden çıkamayız.
1- bilim anlayışı-bilim felsefesi ve bilim ayrı şeylerdir.
2- bilim çalışmalarını merkeze alan adamların haklı oldukları noktalar da mevcut. çünkü bilimi dışlayan, "allah'ın takdiri işte" deyip işin içinden çıkan bir kafa yapımız var.
3- müslüman ilimden de bilimden de sorumludur. şu farkla ki; müslüman'ın çalışmalarının merkezi insandır. insan faydasıdır. (birey menfaati değil.)
(ilim bilim ayrımlarının ekserisi edebiyat, temel bir kavram tanımı değil)
4- bilimle dini hakikatler çelişmez. allah herş eyi bir kaderle, bir sistemle bir ölçüyle yaratır. ancak insan bilgisinin henüz kavrayamadığı/ulaşamadığı noktalar vardır. batılılardan farkımız bunlara da inanıyor olmaktır.
fakat kavramları yerlerine doğru bir şekilde oturtmalıyız, yoksa işin içinden çıkamayız.
1- bilim anlayışı-bilim felsefesi ve bilim ayrı şeylerdir.
2- bilim çalışmalarını merkeze alan adamların haklı oldukları noktalar da mevcut. çünkü bilimi dışlayan, "allah'ın takdiri işte" deyip işin içinden çıkan bir kafa yapımız var.
3- müslüman ilimden de bilimden de sorumludur. şu farkla ki; müslüman'ın çalışmalarının merkezi insandır. insan faydasıdır. (birey menfaati değil.)
(ilim bilim ayrımlarının ekserisi edebiyat, temel bir kavram tanımı değil)
4- bilimle dini hakikatler çelişmez. allah herş eyi bir kaderle, bir sistemle bir ölçüyle yaratır. ancak insan bilgisinin henüz kavrayamadığı/ulaşamadığı noktalar vardır. batılılardan farkımız bunlara da inanıyor olmaktır.