kuran'daki islam'ın sadece kuran ile bulunması imkansızdır, zira kuran namütenahi manalarla yorumlanabilir (*)bir kitap olduğundan, ıstılahi bir mihenge ihtiyaç duyar, o mihenk de başta rasulullahtır aleyhissalatu vesselam. sonra rasulullahın da bazı ehadisi çok vüsatli geniş manalar ihtiva eder, o da yoruma ihtiyaç duyar, onu da yorumlanırken ledünni ilme ve sünni ilme vakıf ulemanın mihengine ihtiyaç vardır. çok ulema iddialı iddialı konuşabileceğinden, bu hakiki ulemayı belirlemek içinde bir mihenk lazımdır, o mihenk de ümmetin icma'sıdır.
evet nass-ı hadisle ümmet dalalette ittifak etmez, acuze itikadından düşen dinde alimim deyemez desede kıymet ifade etmez.
fikir, cumhur-u ulemanın(halkın ve halkın muteber alimlerinin) kabulüne vabestedir, yoksa merduddur, reddedilir.
herkesin birkaç tebası bulunabilir, ümmetin çoğunluğunun reyi esastır.
evet nass-ı hadisle ümmet dalalette ittifak etmez, acuze itikadından düşen dinde alimim deyemez desede kıymet ifade etmez.
fikir, cumhur-u ulemanın(halkın ve halkın muteber alimlerinin) kabulüne vabestedir, yoksa merduddur, reddedilir.
herkesin birkaç tebası bulunabilir, ümmetin çoğunluğunun reyi esastır.