rasulullah (sav)'in sözleri.
onun sözlerine ihtiyaç olup olmadığına dair bir görüş sıklıkla dillendirilir. kuraniyyun bu fikri toplumdaki en alt bireye kadar anlatma derdinde. rasulullah'ın hadisleri için sıklıkla necm suresi 3. ayet delil olarak kullanılır.
-- iktibas --
o, nefis arzusu ile konuşmaz.
-- iktibas --
bu ayet delil olabileceği gibi nisa 113. ayet daha açık bir delildir.
-- iktibas --
eğer sana allah'ın bol nimeti ve rahmeti olmasaydı, onlardan bir takımı seni sapıtmaya çalışırdı. halbuki onlar kendilerinden başkasını saptıramazlar, sana da bir zarar vermezler. allah sana kitap ve hikmet indirmiş, sana bilmediğini öğretmiştir. allah'ın sana olan nimeti ne büyüktür.
-- iktibas --
ayette bahsedilen kitap kur'an-ı kerim'dir. hikmet ise rasulullah (sav)'in hal ve sözleriyle bizlere anlattıklarıdır. bildiğimiz gibi hadisler rasulullah (sav)'in sözleri, sünnet ise davranışlarıdır. dolayısıyla ne gerek var sorusuna cevap, nisa 113. ayettir. kitabın yanında indirilen hikmettir. bu hikmet hem hadis ilmiyle hem de sahih icra edilen tasavvufla aktarılmaktadır.
ayrıca ahzab suresi 36. ayet açık bir şekilde ihtarda bulunur.
-- iktibas --
allah ve resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü’min erkek ve hiçbir mü’min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. kim allah’a ve resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.
-- iktibas --
bugün 5 vakit namazı mevcut düzende kılmamızın en büyük sebebi hadislerdir. aksi takdirde namaz ibadeti unutulabilirdi. bunun geleneksel olarak devam ettirileceğini iddia eden kuraniyyun takımı var. geleneksel olarak nasıl devam ettirilecekti? tabi ki zamanla tahrif olacaktı. hatta unutulacaktı. bugün hadislerin büyük bir kısmı hayatımıza tatbik edilemiyor olabilir. hakeza kur'an'ı da tatbik edemiyoruz. hadislere ne gerek var gözüyle bakıldığı takdirde, bir başka gün de kur'an'a ne gerek gözüyle bakılır.
onun sözlerine ihtiyaç olup olmadığına dair bir görüş sıklıkla dillendirilir. kuraniyyun bu fikri toplumdaki en alt bireye kadar anlatma derdinde. rasulullah'ın hadisleri için sıklıkla necm suresi 3. ayet delil olarak kullanılır.
-- iktibas --
o, nefis arzusu ile konuşmaz.
-- iktibas --
bu ayet delil olabileceği gibi nisa 113. ayet daha açık bir delildir.
-- iktibas --
eğer sana allah'ın bol nimeti ve rahmeti olmasaydı, onlardan bir takımı seni sapıtmaya çalışırdı. halbuki onlar kendilerinden başkasını saptıramazlar, sana da bir zarar vermezler. allah sana kitap ve hikmet indirmiş, sana bilmediğini öğretmiştir. allah'ın sana olan nimeti ne büyüktür.
-- iktibas --
ayette bahsedilen kitap kur'an-ı kerim'dir. hikmet ise rasulullah (sav)'in hal ve sözleriyle bizlere anlattıklarıdır. bildiğimiz gibi hadisler rasulullah (sav)'in sözleri, sünnet ise davranışlarıdır. dolayısıyla ne gerek var sorusuna cevap, nisa 113. ayettir. kitabın yanında indirilen hikmettir. bu hikmet hem hadis ilmiyle hem de sahih icra edilen tasavvufla aktarılmaktadır.
ayrıca ahzab suresi 36. ayet açık bir şekilde ihtarda bulunur.
-- iktibas --
allah ve resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü’min erkek ve hiçbir mü’min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. kim allah’a ve resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.
-- iktibas --
bugün 5 vakit namazı mevcut düzende kılmamızın en büyük sebebi hadislerdir. aksi takdirde namaz ibadeti unutulabilirdi. bunun geleneksel olarak devam ettirileceğini iddia eden kuraniyyun takımı var. geleneksel olarak nasıl devam ettirilecekti? tabi ki zamanla tahrif olacaktı. hatta unutulacaktı. bugün hadislerin büyük bir kısmı hayatımıza tatbik edilemiyor olabilir. hakeza kur'an'ı da tatbik edemiyoruz. hadislere ne gerek var gözüyle bakıldığı takdirde, bir başka gün de kur'an'a ne gerek gözüyle bakılır.