filmi koca salonda 3 kişi seyrettik.
trt ve kaplan filmin de katkıda bulunduğu bu film neden tek salonda vizyona girdi?
ve neden hiç tanıtımı yapılmadı?
çok enteresan. bilhassa trt adına çok enterasan.
film, sahneler ve hikayeyle ilgili bazı kusurlarına rağmen oldukça güzel ve samimi olmuş.
yetimhanede büyümüş kardeşlerin hayata tutunma çabalarını, dertlerin merkezindeki isim ''abla'' rahima üzerinden anlatan başarılı bir 'sorgulama' filmi.
aida begic ilk filmi kar'da(*) hikaye 97'de geçiyordu ve savaştan hemen sonra kadınlar ve çocuklar üzerinden umudu anlatıyordu.
bu filminde ise hikaye günümüzde geçiyor, aida begic umudunu tam kaybetmese de endişeli, 'bosna nereye gidiyor' diye soruyor. merkezde ise yine savaşın emanetleri ve yetim bıraktıkları var.
aida begic'in ilk filminde olduğu gibi bunda da kilit noktada namaz ve rüya sahnesi var.
iki filmdeki rüya sahnesi de çok benzer.
mavi başörtü, hızlıca yürüyen kadın ve ayna.
güzel bir ayrıntı, bilhassa mavi muhim bir renk.
hülasa; aida begic ilk filmi snijeg'de genç bir yönetmenin ilk filmi için harika bir iş çıkarmıştı. djeca snijeg kadar güzel değil ama en az onun kadar samimi ve dertli.
filme dair eleştirilerimin, film seyredildikten sonra okunmasında fayda var. aksi takdirde seyir zevkiniz kaçabilir, çünkü filmden iktibaslar var.
--- djeca ---
bir kere sonu çok muallakta kaldı. bu kadar basit olmamalıydı.
hikayede tam oturmayan bazı şeyler var. çocuk kötülüklere ne kadar yakın tam ifade edilmemiş. bakan'ın oğluyla kavgalı, o kavgada haklı ama başka meseleler de var. o tam ifade edilmemiş.
işi bıraktı mı bırakmadı mı, belirsiz.
evlilik teklifi sahnesinin ezana denk getirilmesi güzel olmuş, fakat o adamın filmin sonundaki 'tamam bundan sonra her şey çok güzel olacak' mesajını gerçekleştirecek gücü var mı? filmde çok etkisiz bir adam gibiydi. çocukların ihtiyacı en azından rahima'dan daha kuvvetli ve iradeli biri. adam öyle biri olmalıydı.
--- djeca ---
trt ve kaplan filmin de katkıda bulunduğu bu film neden tek salonda vizyona girdi?
ve neden hiç tanıtımı yapılmadı?
çok enteresan. bilhassa trt adına çok enterasan.
film, sahneler ve hikayeyle ilgili bazı kusurlarına rağmen oldukça güzel ve samimi olmuş.
yetimhanede büyümüş kardeşlerin hayata tutunma çabalarını, dertlerin merkezindeki isim ''abla'' rahima üzerinden anlatan başarılı bir 'sorgulama' filmi.
aida begic ilk filmi kar'da(*) hikaye 97'de geçiyordu ve savaştan hemen sonra kadınlar ve çocuklar üzerinden umudu anlatıyordu.
bu filminde ise hikaye günümüzde geçiyor, aida begic umudunu tam kaybetmese de endişeli, 'bosna nereye gidiyor' diye soruyor. merkezde ise yine savaşın emanetleri ve yetim bıraktıkları var.
aida begic'in ilk filminde olduğu gibi bunda da kilit noktada namaz ve rüya sahnesi var.
iki filmdeki rüya sahnesi de çok benzer.
mavi başörtü, hızlıca yürüyen kadın ve ayna.
güzel bir ayrıntı, bilhassa mavi muhim bir renk.
hülasa; aida begic ilk filmi snijeg'de genç bir yönetmenin ilk filmi için harika bir iş çıkarmıştı. djeca snijeg kadar güzel değil ama en az onun kadar samimi ve dertli.
filme dair eleştirilerimin, film seyredildikten sonra okunmasında fayda var. aksi takdirde seyir zevkiniz kaçabilir, çünkü filmden iktibaslar var.
--- djeca ---
bir kere sonu çok muallakta kaldı. bu kadar basit olmamalıydı.
hikayede tam oturmayan bazı şeyler var. çocuk kötülüklere ne kadar yakın tam ifade edilmemiş. bakan'ın oğluyla kavgalı, o kavgada haklı ama başka meseleler de var. o tam ifade edilmemiş.
işi bıraktı mı bırakmadı mı, belirsiz.
evlilik teklifi sahnesinin ezana denk getirilmesi güzel olmuş, fakat o adamın filmin sonundaki 'tamam bundan sonra her şey çok güzel olacak' mesajını gerçekleştirecek gücü var mı? filmde çok etkisiz bir adam gibiydi. çocukların ihtiyacı en azından rahima'dan daha kuvvetli ve iradeli biri. adam öyle biri olmalıydı.
--- djeca ---