dava sahibi bir yönetmen olan çağan ırmak'ın önceki filmlerinde olduğu gibi (*) (*) siyasal göndermelerle süslediği film.
babam ve oğlum'daki gibi bir çocuğun sevimliliğini ve ağır dram unsurlarını, filmi çekici kılmak için bolca kullandığını görüyoruz. batı'daki birçok yahudi etkisindeki filmin yahudi soykırımına atıf yapması gibi bizim sinemamızın solcuları da her filmde 12 eylül 1980 darbesine atıf yapar. çünkü ezilmişlik ve mazlum olma durumu, en iyi propaganda yöntemlerinden biridir.
çağan ırmak hem senaryo yazmayı hem de propaganda yapmayı iyi biliyor. başarısına diyecek sözümüz yok. ama çağan ırmak veya herhangi bir solcu yönetmen kesinlikle 27 mayıs 1960 darbesine atıf yapmayı ve onu bir darbe olarak göstermeyi denemez. bu seçimin nedeni, solcuların kafasında, iyi darbe - kötü darbe ayrımıdır. solcuların darbe karşıtı tutumlarının samimiyetsizliği anlaşılıyor.
babam ve oğlum'daki gibi bir çocuğun sevimliliğini ve ağır dram unsurlarını, filmi çekici kılmak için bolca kullandığını görüyoruz. batı'daki birçok yahudi etkisindeki filmin yahudi soykırımına atıf yapması gibi bizim sinemamızın solcuları da her filmde 12 eylül 1980 darbesine atıf yapar. çünkü ezilmişlik ve mazlum olma durumu, en iyi propaganda yöntemlerinden biridir.
çağan ırmak hem senaryo yazmayı hem de propaganda yapmayı iyi biliyor. başarısına diyecek sözümüz yok. ama çağan ırmak veya herhangi bir solcu yönetmen kesinlikle 27 mayıs 1960 darbesine atıf yapmayı ve onu bir darbe olarak göstermeyi denemez. bu seçimin nedeni, solcuların kafasında, iyi darbe - kötü darbe ayrımıdır. solcuların darbe karşıtı tutumlarının samimiyetsizliği anlaşılıyor.