"kabir azabı, islam ekolleri arasında temel bir tefrika konusu olmuştur. savunanlar da reddedenler de kur'an'dan bazı ã¢yetleri delil getirmişler, fakat bu deliller doğrudan kabir azabının varlığına ya da yokluğuna delalet etmediği için iki tarafın tezi de temelsiz kalmıştır. kabir azabı ancak hadislerle temellendirilebilir. hadisler ise akaide konu olmazlar. dolayısıyla kabir azabı iman veya inkã¢rın konusu değildir."
---------------------
"bu konuda savunanlar da reddedenler de kur'an'dan 1300 yıldan beri birbirlerine ayetler delil gösterirler. ne ki, sizin andığınız ayet (al-i imran-45) de içinde bu mesele kur'an'dan yola çıkılarak ne savunulabilir ne reddedilebilir. bu meseleyi savunanlar hadislerle savunurlarsa daha tutarlı olmuş olurlar. ã‡ünkü sahih hadislerde yer alır. bu da bu meselenin akidevi olmadığını, rasulullah'ın ya da daha doğru ifadesiyle ilk neslin gündemini işgal eden yoruma dayalı bir mevzu olduğunu ortaya koyar."
---------------------
"bu konuda savunanlar da reddedenler de kur'an'dan 1300 yıldan beri birbirlerine ayetler delil gösterirler. ne ki, sizin andığınız ayet (al-i imran-45) de içinde bu mesele kur'an'dan yola çıkılarak ne savunulabilir ne reddedilebilir. bu meseleyi savunanlar hadislerle savunurlarsa daha tutarlı olmuş olurlar. ã‡ünkü sahih hadislerde yer alır. bu da bu meselenin akidevi olmadığını, rasulullah'ın ya da daha doğru ifadesiyle ilk neslin gündemini işgal eden yoruma dayalı bir mevzu olduğunu ortaya koyar."