başlık renktir. reng-i insanidir. şöyle ki;
insan bir tecelligah-ı esma-ı ilahiyyedir. yani bir aynadır, cenab ı hakkın isimlerinin tecellileri bu aynadan yansır, akseder. bu aynanın kabiliyetine, kirli veya temiz oluşuna göre bu ayineye giren ışık, o ayineden aldığı yeni renk ile aleme yansır. işte sözlük için konuştuğumuzda başlık o renktir.
insan evamir-i ilahiyeyi imtisal ettikçe o ayine temizlenir, cenab ı hakkın esmasını daha iyi ve aldığı gibi yansıtabilir. cenab ı hakka budiyeti, uzaklığı ve emirlerine ittiba etmediği miktarca da o ayinesi kirlenir. allah celle şanuhudan nebean eden şuaları, nurları, ışıkları karartır, kirletir, değiştirir öyle aksettirir. nasıl ki ziftle boyalı bir ayine ışğı ya karartır yansıtır veya hiç yansıtmaz zifiri karanlık eder, güneş gözlüğünün nuru kesmesi gibi..
aynen öyle de, insan bir ayinedir, sözlükteki başlığı, hayattaki ahvali....hep onun ayinesinden akseden rengidir.
insan bir tecelligah-ı esma-ı ilahiyyedir. yani bir aynadır, cenab ı hakkın isimlerinin tecellileri bu aynadan yansır, akseder. bu aynanın kabiliyetine, kirli veya temiz oluşuna göre bu ayineye giren ışık, o ayineden aldığı yeni renk ile aleme yansır. işte sözlük için konuştuğumuzda başlık o renktir.
insan evamir-i ilahiyeyi imtisal ettikçe o ayine temizlenir, cenab ı hakkın esmasını daha iyi ve aldığı gibi yansıtabilir. cenab ı hakka budiyeti, uzaklığı ve emirlerine ittiba etmediği miktarca da o ayinesi kirlenir. allah celle şanuhudan nebean eden şuaları, nurları, ışıkları karartır, kirletir, değiştirir öyle aksettirir. nasıl ki ziftle boyalı bir ayine ışğı ya karartır yansıtır veya hiç yansıtmaz zifiri karanlık eder, güneş gözlüğünün nuru kesmesi gibi..
aynen öyle de, insan bir ayinedir, sözlükteki başlığı, hayattaki ahvali....hep onun ayinesinden akseden rengidir.