...şüphesiz namaz, allaha derinden saygı duyanlardan başkasına ağır gelir..-bakara 45
alıştınız mı bir kere bir daha bırakamazsınız. kılmayan kardeşlerimiz varsa bir kereden birsey olmaz deyip başlasınlar en temizi.
peygamber efendimiz zamanından müslüman olanlar kılar olmayanlar kılmazmış. bu kadar net ve basitmiş. namazın müslümanlardan uzak düştüğü şimdilerde durum bulanık ve karmaşık.
bir hocamızdan rivayetle, imamı azam haricindeki mezhep imamları namazı terkeden müslüman öldürülür demiş. imamı azam ise önce ceza verilir, hala hatasını anlayıp tevbe etmemişse o zaman öldürülür demiş. (*)
bir hocamızdan rivayetle, imamı azam haricindeki mezhep imamları namazı terkeden müslüman öldürülür demiş. imamı azam ise önce ceza verilir, hala hatasını anlayıp tevbe etmemişse o zaman öldürülür demiş. (*)
farsça kökenlidir.alışmışlığımızın dışında iyiki salah yerine bunu almışız diyorum.
"öğle salahı 10 rekattır".dil yapımıza uymayan bir fonetiği oluyor.
"öğle salahı 10 rekattır".dil yapımıza uymayan bir fonetiği oluyor.
farsça okuyan arkadaşlardan etimolojisi, kökeni, tarihi süreçteki yeri ve manası ile ilgili tanımların girilmesini umut ettiğimiz ibadet.
hac: maddi imkan varsa ifa edilir.
zekat: maddi imkan varsa ifa edilir.
oruç: mesela şeker hastalarının tutmama izni var.
fakat namaz, şuur yerinde olduğu müddetçe farz.
oturularak, ayakta, yatalaksa ima ile, yolcuysa araç üstünde... hiç farketmez.
namaz imkansızlığa göre kolaylaşır ancak mükellef biri namazdan muaf olmaz.
(*)
zekat: maddi imkan varsa ifa edilir.
oruç: mesela şeker hastalarının tutmama izni var.
fakat namaz, şuur yerinde olduğu müddetçe farz.
oturularak, ayakta, yatalaksa ima ile, yolcuysa araç üstünde... hiç farketmez.
namaz imkansızlığa göre kolaylaşır ancak mükellef biri namazdan muaf olmaz.
(*)
kökeni 'boyun eğmek', saygıyla eğilmek anlamına gelir.
farsça'da ibadet anlamına gelir. sonradan türkçeye yerleşmiş, tamamen 'salah' manasında kullanılmış.
hintlilerin iki ellerini birleştirerek yaptıkları figüre namaste denir.
namaste ile namaz aynı kökten.
fakat kelime yeni bir mana kazanmış ve islam literatürüne girmiştir.
arapçası (salah) ise 'iyileşme, kurtulma, arınma, rahatlama' manasına gelir.
namaz salahdır.
arapça harici dillerden islam literatürüne giren kelimeler, arapçalarının türkçe fonetiğine uygun olmamasından ve islamı öğrendikleri toplumların dillerinden kaynaklanır.
misal; savm yerine oruç(*) demişiz.
farsça'da ibadet anlamına gelir. sonradan türkçeye yerleşmiş, tamamen 'salah' manasında kullanılmış.
hintlilerin iki ellerini birleştirerek yaptıkları figüre namaste denir.
namaste ile namaz aynı kökten.
fakat kelime yeni bir mana kazanmış ve islam literatürüne girmiştir.
arapçası (salah) ise 'iyileşme, kurtulma, arınma, rahatlama' manasına gelir.
namaz salahdır.
arapça harici dillerden islam literatürüne giren kelimeler, arapçalarının türkçe fonetiğine uygun olmamasından ve islamı öğrendikleri toplumların dillerinden kaynaklanır.
misal; savm yerine oruç(*) demişiz.
namaz ve iman ikiz kardeşti ancak iman bir adım öne geçti...(http://www.herkul.org/index.php/krk-testi/kirik-testi-arsiv/3689-namazhissetmekinneyaptnz) bu demek oluyor ki namazı terkedenin imanının gitmesine (*) bir adım kalmıştır.
namazı terk eden kafir değildir ama kafirler de namaz kılmaz...
namaz vakitlerin sultanıdır. hergün 24 altından biriyle huşu ile o anı yaşamaktır.