dar pantolon giyen hanım kişiler – dertli sözlük
günümüzün en nahoş meselesi. i̇slam namına güüüya ! ! ! tesettüre girmiş hanımlar müslüman biri olarak beni utandırıyor. madem tesettüre bürünmek gibi bir niyetin yok dinine ihanet edip o baş örtüsünüde takma o zaman .emin ol kirletiyorsun. bu ne gaflet ne delalettir. allah ıslah eylesin.ümmeti muhammede saldırının bir cüzüdür bu hal. allah hidayet versin.
-- iktibas --günümüzde çoğu başörtülü kız: "olmaz! saçıma kesinlikle bakamazsın, bu haram, onun yerine; dar pantolonuma, ayak bileklerime, kollarıma, boynuma bak!" demek istiyor.| nouman ali khan-- iktibas --
tesettürlü olmayan hanım kişilerdir.yok illa tesettürlüyüm iddiasında bulunuyorsa başörtüsünü kıl örtüsü sanıyordur.
dar pantolon giymesinin altındaki psikolojik sosyolojik teolojik etik ve estetik sebeplerini burada masaya yatırmak isterim lakin mevzuu masada kalır diye korkuyorum. naçizane tavsiyem beylere bu tarz durum tespitlerini yapınca bu durum düzelmiyor, düzeltmek için bir katkı da yapmış olmuyorsunuz. gerek yok. bu durumları ben de eleştiriyorum fakat beylerin netice doğurmayacak yer zaman ve durumlarda yaptığı tespitler beni rahatsız ediyor. hadi bunu burada yazdık ne oldu şimdi. bu kızlardan biri gelip bir aydınlanma yaşayarak çarşafa mı girdi? yoksa hemen dar pantolon giyen er kişiler kontratağına mı kalktı?
bir defa başlığın açılış tarzında sıkıntı vardır. olay değil hanımlar özne seçilmiş. halbuki hanımların dar pantolon giymesi şeklinde gündeme gelseydi konu, daha olay odaklı gidilirdi. günahkara değil günaha kızmak! aksi takdirde maksat üzüm yemekten ziyade bağcı dövmek oluyor. ha eleştiri haklı olabilir, yeri gelince dile de getirilir fakat bir şartla. bu durumu ortadan kaldıracak sözlü değil fiili fikri çalışma ile bu eleştiri zemin bulur. bir, sen fiiliyatınla nasıl örnek oluyorsun? iki, yanlış gördüğün durumdaki insanlara kolay olanı yapıp laf atmak yerine zor olanı yapıp onları kazanmak veya onları iyiye sevk edecek doğrudan veya dolaylı ne çalışmalar yaptın? üç cesaret ne zamandan beri patavatsızlığın diğer adı oldu. i̇lm-i siyaset çok önemli... bir kendini tanıyacaksın. i̇ki muhatabını tanıyacaksın. üç zaman ve zemini tanıyacaksın. yoksa kabak lastikle patinaj yapar durursun. üstüne polis bir de ceza yazar kış lastiği takmadın diye...
böyle mahsus ve tasvir ile zihni batilla meşgul eden başlıklar yerine "tesettür, setrin hakikati, allahın kastı olan tesettür" gibi başlıklar içerisinde konuşulması gereken konulardan birisidir..hatta o tür başlık altında dahi"dar pantolon, geniş bilmem ne" gibi tasvirlerle değil, " vücut hatlarını belli eden" gibi daha nezih ve kulağı ve kalbi incitmeyen tabirler tercih edilmesi belagatin ve ulemanin tercihidir.yoksa bu konu hakkında konusulmaz demek olmaz.. ama bu şekilde bu üslubla konuşmak ahsen değildir hatta belki makbul da olmaz..evet ne söylemek istediğin kadar nasıl söylediğin de ehemmiyetlidir. evet kuran beliğdir rasulu beliğdir takipçisi suleha da beliğdir.cunku kalb nezaketi sever kulak belagata meftundur, kalbe tesir etmek isteyen makamına göre belagata başvurmalı. bu latif kalbleri ilgilendiren makamda da letafet daha iyidir denilebilir ve dedik.
"insan ihsana mağluptur." o.n.t.

bu sözü iyi idrak etmek lazım kardeşlerim. yanlış, hata ve kusuruna rağmen bir insana leyyin lisan ile yaklaşılması ihsandır.çünkü burdaki ihsan güzel davranış ve güzel muameleyi kapsar. ve o kadar önemlidir ki bir gün meyvesini allahin iziniyle verir.

burada tartışılan bir günah ve kusurdur. lakin bizim tartışmamız gereken insanlara hatalarını söylemek için nasıl yaklaşmak gerektiği yani usluptur.

"günahkar yaralı bir kuş gibidir.ona incitmeden yaklaşıp yaralarını tedavi etmek gerekir."o.n.t.

ümmeti muhammede dua etmek gerekir. nefisler çok zor terbiye oluyor. rabbim günaha olan öfkeyi günahkara taşıtmadan hüsnü muamele etmeyi ve evvela kendini ıslah ederek lisanı hal ile örnek olmayı ihsan eylesin...amin