türk musikisinde pek sık karşımıza çıkmayan durumdur. parçanın bir isme söylenmesinden çok, genel anlamın ön plana çıkartılması ile bir parçanın(gazel,kaside,şarkı) hem allah'a sevgiyi, hem peygamber'e sevgiyi, hem evliya'ya/asfiya'ya sevgiyi, hem de sevgiliye olan sevigiyi ifade edilebileceği/yorumlanabileceği parçalardır bu musikideki parçalar. ki zaten türk musikisinde sözlü eserler de çok geç bir dönemde icra edilmeye başlanmıştır.
halk müziğinde ise alabildiğine doludur. güzeldir de hepiciği.
(bkz:zeyneb)(bkz:elif)(bkz:halime)(bkz:zahide)(bkz:fadime)(bkz:feride)
halk müziğinde ise alabildiğine doludur. güzeldir de hepiciği.
(bkz:zeyneb)(bkz:elif)(bkz:halime)(bkz:zahide)(bkz:fadime)(bkz:feride)