şeriatinin yorumu, ontolojik yani varlıkla ilgili bir yorum değildir.
mehmet şevki eygi'nin eleştirileri, metnin tamamından bihaber yapıldığından eksiktir.
şeriati, dinlerin allah tasavvurundan bahsederken, islamiyetin hem adil hem merhametli allah tasavvurunun ne hristiyanlıkla ne de yahudilikle benzeştiğini, müslüman'ın allah tasavvuruna en yakın inancın mitolojideki janus ile benzeşebileceğinden bahseder.
bu ifadeler, iranlıların(şiilerin) kudsiyet hassasiyeti, sünniler kadar kesin olmadığından, şeriati'nin tekfir edilmesine sebep olmuş. (bkz. yakın zamanda majidi'nin peygamber efendimizin hayatını çektiği filmle ilgili tartışmalar.)
şeriati'nin ifadesi noksandır, doğru. allah yarattıklarına benzemez ve imam rabbani'nin ifadesiyle, ''allah yarattıklarına benzemez'' demek yerine, ''en doğrusunu allah bilir'' demenin daha doğru olduğunu belirtmiş. zira benzetmeden hareketle 'allah şuna şuna benzemez' demek de bir yerde allah'ı cismen tarif etmektir ki, bu yasaktır.
fakat bu, şeriati'yi küfre düşürecek bir hata olmadığı gibi, şeriati'yi tekfir etmek de şevket eygi'nin haddi değildir.
mehmet şevki eygi'nin eleştirileri, metnin tamamından bihaber yapıldığından eksiktir.
şeriati, dinlerin allah tasavvurundan bahsederken, islamiyetin hem adil hem merhametli allah tasavvurunun ne hristiyanlıkla ne de yahudilikle benzeştiğini, müslüman'ın allah tasavvuruna en yakın inancın mitolojideki janus ile benzeşebileceğinden bahseder.
bu ifadeler, iranlıların(şiilerin) kudsiyet hassasiyeti, sünniler kadar kesin olmadığından, şeriati'nin tekfir edilmesine sebep olmuş. (bkz. yakın zamanda majidi'nin peygamber efendimizin hayatını çektiği filmle ilgili tartışmalar.)
şeriati'nin ifadesi noksandır, doğru. allah yarattıklarına benzemez ve imam rabbani'nin ifadesiyle, ''allah yarattıklarına benzemez'' demek yerine, ''en doğrusunu allah bilir'' demenin daha doğru olduğunu belirtmiş. zira benzetmeden hareketle 'allah şuna şuna benzemez' demek de bir yerde allah'ı cismen tarif etmektir ki, bu yasaktır.
fakat bu, şeriati'yi küfre düşürecek bir hata olmadığı gibi, şeriati'yi tekfir etmek de şevket eygi'nin haddi değildir.