"vurana elsiz, sövene dilsiz gerek" öğretisinin okulu.
tasavvuf, insanı allahü teâlâdan uzaklaştıran şeylerin hepsinden uzaklaşıp, allahü teâlâya yaklaşmaktır.
kırmamak ve kırılmamakla gidilir bu yolda.
allah' ı kalp ile bulabilmek, kalp atışlarını zikre dönüştürebilmektir.
"-tasavvuf; kalbin safaya ermesidir, ihlasla yaşamaktır. şeriatı yaşayabilmek içindir tasavvuf.
-tasavvuf: daima ilahi kamera altında olduğunun bilincinde olmak...
-tasavvuf dini bir rükündür. dinin içinden ayrılmaz. sütün içindeki laktozu ayıramadığın gibi, tasavvufu da dinden ayıramazsın.
-tasavvuf dinin manevi tarafıdır. tasavvufla dini ayırmak bilmemekten, cahilliktendir.
namaz, ilim, zekat, hayr-u hasenat da tasavvuftur.
-tasavvuf sulhu olmayan bir cenktir. çünkü nefs ölümsüzdür." ont
tasavvuf; -tasviye-i kalb
-tezkiye-i nefs
-fıkh-ı batın
-terketmek... sonunda da terk-i terk.
"gam ve keder zamanında ferah bulmaktır" mesneviden...
"her türlü iyi ahlakla ahlaklanıp, her nevi kötü ahlaktan uzaklaşmaktır" şeyh ebu muhammed el-cebiri
"allahın seni sende ifna edib kendisinde ihya etmesidir" cüneyd-i bağdadi
nitekim; i̇slamın özünü en güzel şekilde yaşamaktır tasavvuf...
-tasavvuf: daima ilahi kamera altında olduğunun bilincinde olmak...
-tasavvuf dini bir rükündür. dinin içinden ayrılmaz. sütün içindeki laktozu ayıramadığın gibi, tasavvufu da dinden ayıramazsın.
-tasavvuf dinin manevi tarafıdır. tasavvufla dini ayırmak bilmemekten, cahilliktendir.
namaz, ilim, zekat, hayr-u hasenat da tasavvuftur.
-tasavvuf sulhu olmayan bir cenktir. çünkü nefs ölümsüzdür." ont
tasavvuf; -tasviye-i kalb
-tezkiye-i nefs
-fıkh-ı batın
-terketmek... sonunda da terk-i terk.
"gam ve keder zamanında ferah bulmaktır" mesneviden...
"her türlü iyi ahlakla ahlaklanıp, her nevi kötü ahlaktan uzaklaşmaktır" şeyh ebu muhammed el-cebiri
"allahın seni sende ifna edib kendisinde ihya etmesidir" cüneyd-i bağdadi
nitekim; i̇slamın özünü en güzel şekilde yaşamaktır tasavvuf...
kelime anlamı yün giymektir. ıstılahta birçok anlamı vardır.
cüneyd-i bağdadi'ye göre 'dünyadan uzaklaşıp allah'ı düşünmek' tir.
cüneyd-i bağdadi'ye göre 'dünyadan uzaklaşıp allah'ı düşünmek' tir.
tasavvuf her makamda farklı görünür kişiye, i̇slam tarihindeki çıkış noktası ise ehli suffe'den gelmektedir. yunan sofizmi ile hindu mistisizmi ile alakası yoktur.
tasavvuf hayatı islamla yaşama çabasıdır.
ağzı olan herkesin konuştuğu, eli kalem tutan herkesin iki satırda olsa hakkını veremesede yazdığı bir konu. ne yazik ki̇.