1- ihtilaf bulunan bir konuda tarafların oluşması kaçınılmazdır. ve eğer hak-batıl gibi bir ayrım değil ise yerinde ve doğrudur. misal futbol takımlarından hiç birine taraf olmamak bu minvalde düşünülebilir. esasında hemen bazı arkadaşlar onun da bir taraf olduğunu dile getirir ki doğrudur.
2- ihtilaf bulunan konu hak-batıl ekseninde ise bir müslüman da bulunamayacak konudur. çünkü hak ve batıl karşı karşıya ise müslümanın susması onu ya münafıklaştırır veya küfre götürür. kaçınılması gerekir. ki günümüzde bunun böyle olduğuna itiraz yok.
günümüzde hak ve batıl tanımlaması islami gurup ve cemaatlere göre değişiklik arz edebilmektedir. ve tarafsızlık işte bu noktada itham etmeye hatta tekfir etmeye kadar götürebilmektedir.
2- ihtilaf bulunan konu hak-batıl ekseninde ise bir müslüman da bulunamayacak konudur. çünkü hak ve batıl karşı karşıya ise müslümanın susması onu ya münafıklaştırır veya küfre götürür. kaçınılması gerekir. ki günümüzde bunun böyle olduğuna itiraz yok.
günümüzde hak ve batıl tanımlaması islami gurup ve cemaatlere göre değişiklik arz edebilmektedir. ve tarafsızlık işte bu noktada itham etmeye hatta tekfir etmeye kadar götürebilmektedir.