nureddin yıldız – dertli sözlük
açıklama yaptığı konuyla her ne kadar hiç alakam olmasa da, verdiği detaylarda günümüzün "hoca"larına dokunduğu kısmının önemli olduğunu düşündüğüm için paylaşıyorum. https://www.instagram.com/p/bgpirhiucgp/
ramazan eğlenceleri hususunda belediyelere ve siyasetçilere güzel bir uyarı yapmıştırhttps://www.youtube.com/watch?v=uujuclfpync&feature=youtu.be
geçtiğimiz hafta marmara ilahiyat cami raşit küçük konferans salonunu doldurup taşıran hoca. ben katılmadım. taştığını da görmedim. rivayet ediyorum. rivayet lafzı olarak da senette sıkça kullanılan "ettin mi? ettim. " üçlemesinden faydalanılıyor. bizim külliye ihaleye açılsa ilk iş kuyumcular birliği devreye girer. marka yüzü nurettin hoca olur. nursa nur. tek taş beş taş çevirme... ☺düğünse düğün... nişan, söz. iş bu tanım felsefe sınavı çalışırken maruz kaldığım nişanlı kızın düğün alışverişi temalı telefon konuşmasına ithafen yazılmıştır. sorsanız aristonun metafiziğini unuttum ama kızın bakındığı 20 gelinlik modelin zihnimi işgal ediyor hala. iş bu tanım üzerinden ilahiyatçılar bıdı bıdısı yapmaya heveslenen sen sinsi okuyucu. bi ağzını kapat bak ağzın kulaklarında iki dolgun bi çürüğün geceleri diş sıkmaya bağlı tek taraflı şişmiş bademciğin görünüyor. şimdi kaybol.
yapmayın yapmayın, damara vermeyin, bu şekilde mübahese caiz olmadığından herkes zararlı çıkar. artık damarlara değdi münazara değil, herkes yazacaksa kendini yazsın, kendine yazsın. la-akall günahkar oluruz.biri kalb kırar veya damara dokundurduğu için karşısındakinin hatasına sebeb olur, diğeri de ilimsiz redden, itikadi mevzuata değmekten sürüklenir sukut eder. istişare edebine uygun yapamadık, ben dahil damara dokundumuş olmuşuz, damar girerse münakaşa başlar, mesail i islamiyenin de münakaşa suretinde bahsi caiz değildir.
"kimi alim kabul edeceğiz ?" sorusunun cevabının alındığı/verilebildiği ve ilim ile ispat olunduğu zaman, nureddin yıldız vb. hocaların yalnışlığını kabul etmemiz zor olmayacaktır.

sadece yok, bu olmaz demek olmuyor maalesef.

insanların kime inanacaklarını şaşırtmaktan, alimlerden ve ilim adamlarından hepten soğutmaktan başka bir işe yaramayan tavırlar yakışmaz müslümana.

ayrıca şahsi bakış açısı ile, ilim icra edenlerin sınıflandırılması ve değer biçilmesi ne kadar sağlıklı olur ?
#461028 bu hal-i pür melale gülünür mü ağlanır mı bilemedim.severiz, itibar ederiz.şeriatçı geçinenlerden değil bilakis şeriati hayatına, hayatımıza aktarma gayretinde olan bu uğurda dertlenen değerli kişi.evet, kendisi biraz selefi çizgide..o da selefin modelini ümmetin reçetesi olarak görüyor olabilir.o da bir hoca yanlışları, doğruları olur ve bunlar onun ilmi şahsiyetine zarar vermez.. dertli hemde iyi dertli. kariyer için istihsal eden öğrencilerin ne pahasına ihmal ettiklerini gözden geçirmelerinin derdinde..derdini seviyorum.ona yafta vuranlara da derim ki ;konuşurken düzgün konuşulmalı zira alimin eti zehirlidir.
çendan burasını foruma benzetmekten mümkün mertebe kaçarım amma hedefe sıkana da vurmak meşru müdafa olur.
evvelan gardaşım kutsal alim nedir yahu. abdulkadir i geylani k.s. dahil kimseye kutsal dememişiz, azizdirler, alidirler kutsal nedir nerde duydun işittin, şamanlıkla ulemalık müessesini tefrik etmekte zorlanıyorsun. -senin deyiminle kutsal islam lugatınca aziz olan- mübarek olan onun ilmidir, sırrıdır, ihlasıdır. kula teşekkür etmeyen allaha tam şükretmiş olamaz mealinde bakıyoruz biz. itikad ve akaid okumamışsınız, temelsiz bina yapmışsınız, sallanıyor. hem binanızın mimarları planları kimdir bilmem de, ehl i sünnetin meşhur mimarları değil o belli.

şimdi yukarıdaki yazında bu alimin kudsiyeti mevzuundan başka 15 tane daha zahir müstemil hatan var. bu hatalarının hepsi için izah ve şerh düşerim ama, bu mevzular mesail i islamiyyeden olduğundan, hissi i münakaşa girer, o da usulüddinde kaidedir ki caiz değildir. hem kasıd iknaa ise, buradan ikna olmaz. ikna ve itminan maddi ve manevi tedrisat ile mümkündür, tezyid-i iman ile olur, onu da bu zemin vermez. burası tezyin-i iman edebilir ancak. yani bunları konuşsakta fayda ihsas edemeyiz.

artık bu münakaşa caiz değildir. 15 zahir butlanını zikretmiş saymalı ve neticeten yazacağımı dinlemelisin:

azizim; tekfir, bertaraf etmek, çöpe atmak, yıkmak, silmek kolaydır. bu müselmanın tavrı değildir. müselman ömer i faruk r.t.a. gibi tefrik eder, tatlı bir elmanın içine girmiş küçük kurtları hassas bir neşter ve ameliyatla ayıklar, elmanın mütebakisinden bir lezzet çıkarmaya çalışır, böyle yapmalı, böyle yaptık, sende böyle yap. o zatın hatasını söyledik, nereye talluk ettiğini söyledik, tekfir etmezse mazur, niyeti halisse mazurdur dedik, ilim bu yanlışı olacak elbette dedik, ne diyelim senin gibi elimden gelse bir kaşık suda boğarım mealinde mi konuşalım.

hem ben seninde ne demek istediğini anladım, baş üstüne. terakkiyi savunuyorsun. nisasıyla ricaliyle terakk-i ümmet i savunuyorsun, sende hulusuna binaen mazursun, ama itikada ve sünnet-i muhammedi okumadığından, terakkiyi yanlış tanımlıyor o yanlış üzerinden hareket ediyorsun. ben diyorum ki bilmen gerekenler var, bunlar dinin iskeletine aittirler, bunları bilmeye çalışmalısın, bu hulusunu ilimle doğru tarafa tevcih etmelisin.

maesselam.
zor bir işe kalkışmış(fıkıh,fetva), hayrı şerrini affettirecek kadar olmuş, iyi niyetine kanaat edilir bir zattır. ibn i teymiyye ve ilahiyatın benzer ekollerinden etkilenmiş, fakat niyeti halistir he hatası azdır diye kanaatim var. hem teymiyyenin itikadını almadıktan sonra, usuli birkaç görüşünü dillendirse de sıkıntı olmaz.mesela tevessül. tevessül vardır hem haktır, ama usulidir itikadi değildir. bu mevzuun menficileri itikada bağlamak isterler, halbuki ehl i sünnet usuli bir mesele olarak zikr eder, kabul eder. tevessülü reddeden hoca ilmen reddetse, kimseyi tekfir etmezse mazurdur, ehl i sünnette onu tekfir etmez, hatta niyeti halisesini belki zemahşeri r.a. nevinden bir halis tassub ve ifrat görür, afveder.bir vehhabi kafası, bir şia türemesi değildir, tefrik ederiz.
diriliş ve itihad-ı islam davasının mütefekkirlerinden, modern çağın dinamizmine ayak uydurmuş her müslüman alim gibi tariz oklarını üstüne çekebilmiş değerimiz.allah doğru yoldan ayırmasın ilmini bereketlendirsin.