(bkz:seyfi kenan)
islami düşünce üzerine kurgulanmış müfredatlar olmalıdır.fakat bu müfredatlar,islami ilimlerde fıkıhla boğulmamalıdır.kaç yüz yıl önceki alimin tartıştığı konular günümüze hitap etmiyorsa bunu zorlamanın anlamı yoktur.
başlıca akımları şöyledir:
» daimicilik
» esasicilik
» ilerlemecilik
» yeniden kurmacılık
bunlardan ilk ikisi klasik, son ikisi ise moderndir. bunları bilmekte fayda vardır. belki böylece bu bilgi gerçek hayatta ne işime yarayacak sorusu bu bilgi öğrenmeye değer mi diye düzeltilir.
» daimicilik
» esasicilik
» ilerlemecilik
» yeniden kurmacılık
bunlardan ilk ikisi klasik, son ikisi ise moderndir. bunları bilmekte fayda vardır. belki böylece bu bilgi gerçek hayatta ne işime yarayacak sorusu bu bilgi öğrenmeye değer mi diye düzeltilir.
insanların nasıl bireyler olması gerektiğini, nasıl bireyler yetişmesi gerektiğini belirleyen ve bunun üzerine tezler üreten felsefedir.
en büyük sorunlarımızdan bir tanesi de eğitim felsefemizdir. modern dünyada eğitim felsefesi pozitivist, akılcı, materyalist insan yetiştirmeye dayalı inançlardan uzak bir anlayıştadır. biz de bu eğitim felsefesini benimsemiş bulunmaktayız. gençlerimizin bu eğitim felsefesi ile yetişmesi sonucu bu halde olmaları geyet normaldir. zira bu eğitim felsefesi bu insan tipini hedeflemektedir. amaçsız, hedefsiz, inançsız, sadece harcama ve tüketmeye odaklı, paylaşma ve yardımlaşmadan olduğunca uzak, menfaatçi bireyler yetiştirme amacı hedeflemektedir. bizler hep eğitim sistemini eleştirdik ama bir sistem bir felsefe üzerine kurulur. felsefesiz bir sistem yoktur. eğer eğitim sistemini değiştirmek istiyorsak öncelikle sağlam bir eğitim felsefesi ortaya koymalıyız. ki kendi eğitim sistemimizi kurabilelim.
en büyük sorunlarımızdan bir tanesi de eğitim felsefemizdir. modern dünyada eğitim felsefesi pozitivist, akılcı, materyalist insan yetiştirmeye dayalı inançlardan uzak bir anlayıştadır. biz de bu eğitim felsefesini benimsemiş bulunmaktayız. gençlerimizin bu eğitim felsefesi ile yetişmesi sonucu bu halde olmaları geyet normaldir. zira bu eğitim felsefesi bu insan tipini hedeflemektedir. amaçsız, hedefsiz, inançsız, sadece harcama ve tüketmeye odaklı, paylaşma ve yardımlaşmadan olduğunca uzak, menfaatçi bireyler yetiştirme amacı hedeflemektedir. bizler hep eğitim sistemini eleştirdik ama bir sistem bir felsefe üzerine kurulur. felsefesiz bir sistem yoktur. eğer eğitim sistemini değiştirmek istiyorsak öncelikle sağlam bir eğitim felsefesi ortaya koymalıyız. ki kendi eğitim sistemimizi kurabilelim.