cuma günümü geçirdiğim camii. marmara ilahiyat fakültesi camisi için dediğimi yine diyorum. bir camii düzeni veya dizaynı geçmişimizden bu yana gelen bir gelenek iken dış görünüşleri ile bu kadar farklı görünümler oluşturulmamalı camilerimizde.he güzel mi güzel, bir farklılığı var mı var, ama eski camilerimiz gibi içe huzur veren bir yapıda mı orası kişiden kişiye ve camiye bakış açısına göre değişir hatta belki kavga nedeni bile olabilir. o sebepten yorum yapmıyorum.ilahiyattaki caminin içini daha görmedim ama bakalım.
camii yapılıyor, kadın eli değiyor, oryantalist unsurlar ön plana çıkıyor. ilk başta önyargılı olmak istemedim. ama camiiye ısınamamıştım, ne güzel işte modern zamanda da camii yapılıyor, gelenekseli terketmeden modern simgeler kullanılıyor diye avuttum kendimi. ama ruh eksikti camide, işte bunları düşünürken ben, bir internet sitesinde cami hakkında yapılan yorumları okudum. bir arkadaşımız tam anlamıyla içinden çıkamadığım ruh halime tercüman oldu. yorum şöyle;
--- iktibas ---
gösterişli ama ihlastan mahrum bir eser olmuş
oryantalist bir bakış açısıyla yapıldığı öylesine belli ki, her şey var ama islami bir ruh yok eserde
tıpkı zeynep hanımın, adına camii dediği yerde, başı açık pozlar vermesi gibi
--- iktibas ---
evet bizim mimarlarımızın eksiği bu. bizler salavatlar ile cami temelleri atılan bir dönemden geldik. caminin mimarı camiiye ruhunu yansıtır. her usta eserine yansıtır ruh dünyasını. bu mimarımız bu anlamda sınavını geçememiş gibi duruyor, yine hakkına girmek istemiyorum ama maalesef bize yansıyan bu şekilde.
haberin sitesi; (http://www.fikironline.com/2009/05/kadin-elinin-degdigi-camii)