karacaahmet mezarlığında bulunmaktadır. 2009 da yapılmıştır. türkiyenin modern camilerindendir. bir kadın mimar tarafından tasarlanmış ilk camidir. minberi mescit ağacı diye billinen ağaçtan yapılmıştır. görülmesi gereken güzel bir iç ve dış mimarisi vardır.
kendini turkiye piyasasina mimar diye yutturan enteresan, garip bir bayan tarafindan ic mimarisi katledilmis cami. mimari projesi husrev tayla tarafindan yapilmistir. ic mekandaki duzenlemeler ise bagimsiz olarak degerlendirildiginde goze hos gelsede hic bir butunluk icermemektedir. misalen bir biriyle kel alaka mihrab ve mimber ve onlarla ayni aksi paylasan maras isi bir kursu. akustige cok kasmislar ancak ne var ki kilimalari hesaba katmamislar, kilima sesinin akustik yankilari arasinda uydum hazir olan postmodern zamanlara..
(bkz:hüsrev tayla)
(bkz:zeynep fadıllıoğlu)
osmanlı mimarisinden çok uzak olan, yeni nesil, içinde insanın ibadet edesi gelmeyen cami demeye bin şahit isteyen yapı!
camii yapılıyor, kadın eli değiyor, oryantalist unsurlar ön plana çıkıyor. ilk başta önyargılı olmak istemedim. ama camiiye ısınamamıştım, ne güzel işte modern zamanda da camii yapılıyor, gelenekseli terketmeden modern simgeler kullanılıyor diye avuttum kendimi. ama ruh eksikti camide, işte bunları düşünürken ben, bir internet sitesinde cami hakkında yapılan yorumları okudum. bir arkadaşımız tam anlamıyla içinden çıkamadığım ruh halime tercüman oldu. yorum şöyle;
--- iktibas ---
gösterişli ama ihlastan mahrum bir eser olmuş oryantalist bir bakış açısıyla yapıldığı öylesine belli ki, her şey var ama islami bir ruh yok eserde tıpkı zeynep hanımın, adına camii dediği yerde, başı açık pozlar vermesi gibi
--- iktibas ---
evet bizim mimarlarımızın eksiği bu. bizler salavatlar ile cami temelleri atılan bir dönemden geldik. caminin mimarı camiiye ruhunu yansıtır. her usta eserine yansıtır ruh dünyasını. bu mimarımız bu anlamda sınavını geçememiş gibi duruyor, yine hakkına girmek istemiyorum ama maalesef bize yansıyan bu şekilde.
haberin sitesi; (http://www.fikironline.com/2009/05/kadin-elinin-degdigi-camii)
--- iktibas ---
gösterişli ama ihlastan mahrum bir eser olmuş oryantalist bir bakış açısıyla yapıldığı öylesine belli ki, her şey var ama islami bir ruh yok eserde tıpkı zeynep hanımın, adına camii dediği yerde, başı açık pozlar vermesi gibi
--- iktibas ---
evet bizim mimarlarımızın eksiği bu. bizler salavatlar ile cami temelleri atılan bir dönemden geldik. caminin mimarı camiiye ruhunu yansıtır. her usta eserine yansıtır ruh dünyasını. bu mimarımız bu anlamda sınavını geçememiş gibi duruyor, yine hakkına girmek istemiyorum ama maalesef bize yansıyan bu şekilde.
haberin sitesi; (http://www.fikironline.com/2009/05/kadin-elinin-degdigi-camii)
cuma günümü geçirdiğim camii. marmara ilahiyat fakültesi camisi için dediğimi yine diyorum. bir camii düzeni veya dizaynı geçmişimizden bu yana gelen bir gelenek iken dış görünüşleri ile bu kadar farklı görünümler oluşturulmamalı camilerimizde.he güzel mi güzel, bir farklılığı var mı var, ama eski camilerimiz gibi içe huzur veren bir yapıda mı orası kişiden kişiye ve camiye bakış açısına göre değişir hatta belki kavga nedeni bile olabilir. o sebepten yorum yapmıyorum.ilahiyattaki caminin içini daha görmedim ama bakalım.