bir yazarın tüm kitaplarını okuduğum oldu, ama bazılarını kütüphanelerden edindim, kitaplığıma almadım, eğer bir yazarın tüm kitapları alınacak ve okunacaksa, benim için bu ali şeriatidir diyorum. elime aldığım, insanın dört zindanı, dine karşı din, hac, ali, ebuzer.. bu sözü ispatlar nitelikte.
nt mağazalarında sadece hacc isimli kitabına rastlarsınız, bazen hiçbirine. ilginçtir.
mükemmel insan.
dünya bizim'de kendi sesinden bir duasına rast geldim; oldukça "âmîn" denilesi...
(http://www.dunyabizim.com/?atype=videogaleri&videoid=225)
âmîn.
(http://www.dunyabizim.com/?atype=videogaleri&videoid=225)
âmîn.
"hacc" aldı eserini babamın tavsiyesiyle okuyacağım yazardır.okurken asıl mesleğinin "sosyolog"luk olduğunu unutmamamız gereken güzel insandır.
muhammedi tanıyalım isimli kitabında allah'ü teala'yı puta benzeten yazardır.bu yazar okunabilir ama ebubekir sifil gibi sağlam bir itikada sahip bir insanın bu adam hakkındaki eleştirilerini sıraladığı bir yazı dizisi okumak şartıyla.
sosyolojik çıkarımları, müslümanların son yüzyıldaki vaziyeti hakkındaki yorumları eleştirileri keyifle okunan ama bazı sahabeler hakkındaki fikirleri-misal abdurrahman bin avf,hazreti osman,hazreti ebubekir, hatta hazreti ali dışında kalan sahabeler denilebilir- okunurken ister istemez gerilip üzülmenize sebebiyet verecek yazar.
yine de okunmasında fayda var.
(bkz:fecr)
yine de okunmasında fayda var.
(bkz:fecr)
--- iktibas ---
rabbim! yenilgide başarı telaşını, ümitsizlikte sabrı, yoldaşsız yürümeyi, silahsız cihadı, yardımcısız işi, sessizlikte fedakârlığı, dünyasız ve halksız dini, isimsiz büyüklüğü, karşılıksız hizmeti, riyasız imanı, gösterişsiz güzelliği, ilkel olmayan pervasızlığı, gurursuz engellemeyi, hevessiz aşkı, toplumun kalabalığında yalnızlığı, sevildiğini bilmeksizin sevmeyi bana azık kıl!..
--- iktibas ---
amin...
rabbim! yenilgide başarı telaşını, ümitsizlikte sabrı, yoldaşsız yürümeyi, silahsız cihadı, yardımcısız işi, sessizlikte fedakârlığı, dünyasız ve halksız dini, isimsiz büyüklüğü, karşılıksız hizmeti, riyasız imanı, gösterişsiz güzelliği, ilkel olmayan pervasızlığı, gurursuz engellemeyi, hevessiz aşkı, toplumun kalabalığında yalnızlığı, sevildiğini bilmeksizin sevmeyi bana azık kıl!..
--- iktibas ---
amin...
nihat genç'in en etkilendiği isimlerden biridir.
şeriatinin yorumu, ontolojik yani varlıkla ilgili bir yorum değildir.
mehmet şevki eygi'nin eleştirileri, metnin tamamından bihaber yapıldığından eksiktir.
şeriati, dinlerin allah tasavvurundan bahsederken, islamiyetin hem adil hem merhametli allah tasavvurunun ne hristiyanlıkla ne de yahudilikle benzeştiğini, müslüman'ın allah tasavvuruna en yakın inancın mitolojideki janus ile benzeşebileceğinden bahseder.
bu ifadeler, iranlıların(şiilerin) kudsiyet hassasiyeti, sünniler kadar kesin olmadığından, şeriati'nin tekfir edilmesine sebep olmuş. (bkz. yakın zamanda majidi'nin peygamber efendimizin hayatını çektiği filmle ilgili tartışmalar.)
şeriati'nin ifadesi noksandır, doğru. allah yarattıklarına benzemez ve imam rabbani'nin ifadesiyle, ''allah yarattıklarına benzemez'' demek yerine, ''en doğrusunu allah bilir'' demenin daha doğru olduğunu belirtmiş. zira benzetmeden hareketle 'allah şuna şuna benzemez' demek de bir yerde allah'ı cismen tarif etmektir ki, bu yasaktır.
fakat bu, şeriati'yi küfre düşürecek bir hata olmadığı gibi, şeriati'yi tekfir etmek de şevket eygi'nin haddi değildir.
mehmet şevki eygi'nin eleştirileri, metnin tamamından bihaber yapıldığından eksiktir.
şeriati, dinlerin allah tasavvurundan bahsederken, islamiyetin hem adil hem merhametli allah tasavvurunun ne hristiyanlıkla ne de yahudilikle benzeştiğini, müslüman'ın allah tasavvuruna en yakın inancın mitolojideki janus ile benzeşebileceğinden bahseder.
bu ifadeler, iranlıların(şiilerin) kudsiyet hassasiyeti, sünniler kadar kesin olmadığından, şeriati'nin tekfir edilmesine sebep olmuş. (bkz. yakın zamanda majidi'nin peygamber efendimizin hayatını çektiği filmle ilgili tartışmalar.)
şeriati'nin ifadesi noksandır, doğru. allah yarattıklarına benzemez ve imam rabbani'nin ifadesiyle, ''allah yarattıklarına benzemez'' demek yerine, ''en doğrusunu allah bilir'' demenin daha doğru olduğunu belirtmiş. zira benzetmeden hareketle 'allah şuna şuna benzemez' demek de bir yerde allah'ı cismen tarif etmektir ki, bu yasaktır.
fakat bu, şeriati'yi küfre düşürecek bir hata olmadığı gibi, şeriati'yi tekfir etmek de şevket eygi'nin haddi değildir.