peki neden halifesiz şeriat olmadığı halde, herkes şeriat nidaları atarken kimse halifeden dem vurmuyor?
1- şeriat üzerinde yorum yapılabilecek, çekip bükülebilecek bir mecranın adıdır, bu iyidir fakat suistimale açıktır, halifenin üzerinde eğip bükme yapamazsınız, kelleniz gider.
2-halife deseler, kim halife olacak denir, bu denli ya kimseyi işaret edemezler, yahut yetiştirmediklerinden boyunları bükülür.
3-siyasi la-dini konjönktüre takılmaktan imtina ederler.
4-kelleleri gidebilir, çünkü teferruattaki fitneyi dahi halife esasa müessir kabul edip kökünü kurutabilir
5-islamıların ictimasını başka füruat meselelerde görecek kadar basiretsiz ve hatta islamdan habersizlerdir (bu kitle yok mesabesinde)
6-halife işaret etseler, sultan mesabesinde kuvvetleri olmadığından, daeş gibi nüfuzsuz kişilere, alimlere, şeyhlere "halife" deme devrinin kapısı açılabilir diye korkarlar (haklı korkudur fakat bertaraf etmesi maddi kuvvetle mümkündür)
7-ilan edilecek yahut istenilecek hilafette bir kuvvet-i maddi ve cebri olmayacağından, böyle yapan hizb popüleritesini, realitesini, nüfuzunu, nüfusunu, parasını, itibarını kaybedecektir...
işte bu kadarcık tahlil bile vicdanımı birey bazında ashab-ı kehfe tabi olmaya tevcih ediyor.
1- şeriat üzerinde yorum yapılabilecek, çekip bükülebilecek bir mecranın adıdır, bu iyidir fakat suistimale açıktır, halifenin üzerinde eğip bükme yapamazsınız, kelleniz gider.
2-halife deseler, kim halife olacak denir, bu denli ya kimseyi işaret edemezler, yahut yetiştirmediklerinden boyunları bükülür.
3-siyasi la-dini konjönktüre takılmaktan imtina ederler.
4-kelleleri gidebilir, çünkü teferruattaki fitneyi dahi halife esasa müessir kabul edip kökünü kurutabilir
5-islamıların ictimasını başka füruat meselelerde görecek kadar basiretsiz ve hatta islamdan habersizlerdir (bu kitle yok mesabesinde)
6-halife işaret etseler, sultan mesabesinde kuvvetleri olmadığından, daeş gibi nüfuzsuz kişilere, alimlere, şeyhlere "halife" deme devrinin kapısı açılabilir diye korkarlar (haklı korkudur fakat bertaraf etmesi maddi kuvvetle mümkündür)
7-ilan edilecek yahut istenilecek hilafette bir kuvvet-i maddi ve cebri olmayacağından, böyle yapan hizb popüleritesini, realitesini, nüfuzunu, nüfusunu, parasını, itibarını kaybedecektir...
işte bu kadarcık tahlil bile vicdanımı birey bazında ashab-ı kehfe tabi olmaya tevcih ediyor.