canlılığın devamı için gerekli olandır. canlılığın devamının sağlanması için temel ihtiyaçlar vardır:
1- yemek.
2- içmek.
3- üreme.
4- uyku.
5- nefes alma.
şehvet bunların hepsinde mevcuttur. ve fakat üreme ile etle kemik gibi kaynaşmıştır. yukarda sayılanlar cins ve tür ayrımı yapmadan canlılık faaliyetlerinin tamamında geçerlidir. özellikle insanda çünkü diğer canlılarda duygunun varlığı şüphelidir.
erkeğin kadına, kadının erkeğe şehvet hissetmesi; kadının ve erkeğin yemek yemesi, uyumak istemesi, sı içmesi, nefes alması kadar doğaldır. hayatın devamı için gerekli ve zorunludur.
erkekte kadında şehvetine sahip çıkabilecek donanıma sahiptir. ve herkeste var olan şehvet farklı etkenlerle ortaya çıkar. yani şehveti uyandıran ve şehvetle hareket etmemize sebep olan saikler farklı farklıdır.
1- koku: kadın ve erkek için şehveti harekete geçirici unsurların başında gelir. ve zannedildiği gibi bunun parfüm veya esans ile olması gerekmez. iki cinsinden kendine has ten ve beden kokusu buna yeterlidir. ki haremlik selamlık uygulaması burada faydalıdır. veya ateş ile barutun neden bir araya gelmesinin doğru olmadığını ten'e has koku ile izah edebiliriz.
2- görünüm: fiziksel görüntü her iki cins içinde bir çekiciliğe sahiptir ve şehvetin uyanışında etkilidir. ve başlatıcısı bakmaktır. gördüğüne bakmaya başladığın an da önüne geçilmesi pek de kolay olmayan bir yola girilmiş olunur. hem erkek, hem kadın için geçerlidir bu durum. ve tesettürün her ikisine de farz olmasının temel nedenlerinden biridir. erkekte sert tabiatının getirdiği zıddı olan yumuşaklığa meyyal, kadının tabiatının getirdiği güç arayışı erkekte bulunan kas'a yöneltir kişiyi. ve tesettirde kadın için farzlar yeterli iken erkekte edebin de muhafazası önem arz eder.
3- ses: her iki cinsinden bir işitme eşiği vardır. ve bu eşiğe göre belirlenen bir beğeni. sesin yumşaklığı ve hoşluğu kişinin başka alemlerde gezinmesine sebep olduğu gibi, bir takım türleri de şehvetin uyanmasına neden olur. erkekte bu sesin tonu ile alakalı iken, kadında güzel kelimelerdir. sesin tonlamasına kadın dikkat etmelidir. kadınlara övgü/iltifat/sohpet vs'de ise erkek. her ikisi de birbirinin şeytanı olabilirler.
4- temas: her iki cinsin yukardaki hususlarda dikkatli olmadıkları takdirde en azından buna kesinlikle uymaları gerekir. çünkü basit görünen bir tokalaşma dahi asla masum değildir.
imdi bunları diğer hayat için zorunlu olanlara da uyarlanması daha iyi anlaşılır kılar.
bir koyun ağıl içerisinde tutulmadığı zaman komşunun tarlasından/bahçesinden ot yer. ve burada suçlu koyun değildir. suçlu ağıl çevirmeyen koyun sahibidir. suçlu tarlasını çevirmeyen komşudur. şehvette aynen böyledir. şehveti bir ağıl ile çevirip kontrollü olarak otlamaya götürmek gerekir. şehvetinin esiri olmuş mütecavizlerden korunmak içinde bahçeyi/tarlayı çit veya taş ile çevirmek gerekir. koyun nasıl kendi halinde sadece otlamayı bilir ise. şehvette sadece tatmin olmayı bilir.
1- yemek.
2- içmek.
3- üreme.
4- uyku.
5- nefes alma.
şehvet bunların hepsinde mevcuttur. ve fakat üreme ile etle kemik gibi kaynaşmıştır. yukarda sayılanlar cins ve tür ayrımı yapmadan canlılık faaliyetlerinin tamamında geçerlidir. özellikle insanda çünkü diğer canlılarda duygunun varlığı şüphelidir.
erkeğin kadına, kadının erkeğe şehvet hissetmesi; kadının ve erkeğin yemek yemesi, uyumak istemesi, sı içmesi, nefes alması kadar doğaldır. hayatın devamı için gerekli ve zorunludur.
erkekte kadında şehvetine sahip çıkabilecek donanıma sahiptir. ve herkeste var olan şehvet farklı etkenlerle ortaya çıkar. yani şehveti uyandıran ve şehvetle hareket etmemize sebep olan saikler farklı farklıdır.
1- koku: kadın ve erkek için şehveti harekete geçirici unsurların başında gelir. ve zannedildiği gibi bunun parfüm veya esans ile olması gerekmez. iki cinsinden kendine has ten ve beden kokusu buna yeterlidir. ki haremlik selamlık uygulaması burada faydalıdır. veya ateş ile barutun neden bir araya gelmesinin doğru olmadığını ten'e has koku ile izah edebiliriz.
2- görünüm: fiziksel görüntü her iki cins içinde bir çekiciliğe sahiptir ve şehvetin uyanışında etkilidir. ve başlatıcısı bakmaktır. gördüğüne bakmaya başladığın an da önüne geçilmesi pek de kolay olmayan bir yola girilmiş olunur. hem erkek, hem kadın için geçerlidir bu durum. ve tesettürün her ikisine de farz olmasının temel nedenlerinden biridir. erkekte sert tabiatının getirdiği zıddı olan yumuşaklığa meyyal, kadının tabiatının getirdiği güç arayışı erkekte bulunan kas'a yöneltir kişiyi. ve tesettirde kadın için farzlar yeterli iken erkekte edebin de muhafazası önem arz eder.
3- ses: her iki cinsinden bir işitme eşiği vardır. ve bu eşiğe göre belirlenen bir beğeni. sesin yumşaklığı ve hoşluğu kişinin başka alemlerde gezinmesine sebep olduğu gibi, bir takım türleri de şehvetin uyanmasına neden olur. erkekte bu sesin tonu ile alakalı iken, kadında güzel kelimelerdir. sesin tonlamasına kadın dikkat etmelidir. kadınlara övgü/iltifat/sohpet vs'de ise erkek. her ikisi de birbirinin şeytanı olabilirler.
4- temas: her iki cinsin yukardaki hususlarda dikkatli olmadıkları takdirde en azından buna kesinlikle uymaları gerekir. çünkü basit görünen bir tokalaşma dahi asla masum değildir.
imdi bunları diğer hayat için zorunlu olanlara da uyarlanması daha iyi anlaşılır kılar.
bir koyun ağıl içerisinde tutulmadığı zaman komşunun tarlasından/bahçesinden ot yer. ve burada suçlu koyun değildir. suçlu ağıl çevirmeyen koyun sahibidir. suçlu tarlasını çevirmeyen komşudur. şehvette aynen böyledir. şehveti bir ağıl ile çevirip kontrollü olarak otlamaya götürmek gerekir. şehvetinin esiri olmuş mütecavizlerden korunmak içinde bahçeyi/tarlayı çit veya taş ile çevirmek gerekir. koyun nasıl kendi halinde sadece otlamayı bilir ise. şehvette sadece tatmin olmayı bilir.